X
تبلیغات
رایتل
جمعه 27 مرداد 1396

نرخ تبدیل تبلیغات گوگل چگونه است؟

این موضوع تا حدودی درست به نظر می‌رسد زیرا کسب و کارهای بسیاری از تبلیغات گوگل استفاده کرده‌اند، اما نتایجی که انتظار داشتند را به دست نیاوردند. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی با هدف فروش بیشتر، اقدام به تبلیغ در گوگل ادوردز می‌کنند. برای آنها تنها نمایش یا کلیک کاربران بر روی لینک سایت کفایت نمی‌کند، بلکه باید بخش قابل توجهی از آنها از مخاطب به خریدار تبدیل شوند تا نرخ بازگشت سرمایه افزایش یابد. بر اساس تجربه دلایل بسیاری را می‌توان برای این مشکل یافت، اما به خاطر داشته باشید که مدیریت صحیح حساب کاربری، تاثیر زیادی در بهبود نرخ تبدیل دارد و می‌تواند جستجوهای شما را به یک ماشین تولید مشتری تبدیل کند. 

 

گاهی اوقات، با نگاهی به حساب کاربری برخی آگهی‌دهندگان با چیزی شبیه به فاجعه مواجه می‌شویم! زیرا برخی از تازه‌کاران تبلیغات گوگل ادوردز، کلمات کلیدی‌ای را هدف قرار می‌دهند که یا بیش از حد وسیع هستند (و ارتباط موضوعی با محتوای وب‌سایت ندارند) یا از امتیاز کیفی پایینی برخوردارند. آنها اغلب از کلمات کلیدی منفی برای مسدود کردن جستجوهای نامناسب استفاده نمی‌کنند و تبلیغات آنها با کلیک‌های نامربوط هدر می‌رود. در نتیجه، کاهش نرخ تبدیل و افت نرخ بازگشت سرمایه در چنین شرایطی، چندان عجیب نیست!

افزایش هزینه تبلیغات گوگل، موجب رشد میانگین CPL می شود

یک ادعای منطقی که همواره صحیح نیست! اگرچه در نگاه اول، افزایش هزینه تبلیغات موجب بالا رفتن CPL (Cost Per Lead) می شود، اما می توانید کلمات کلیدی‌ای انتخاب کنید که از هزینه ای کمتر از میانگین CPL شما برخوردارند. برای مثال، اگر در کسب و کار خود برای هر سرنخ فروش، به طور میانگین ۱۰ هزار تومان هزینه می کنید می توانید یک کلمه کلیدی مناسب و ارزان با بهای ۵ هزار تومان برای هر Lead انتخاب کنید. در نتیجه، با کمی افزایش بودجه برای نمایش بیشتر آن (در صورت نیاز به تبلیغ بیشتر)، هم از ترافیک بالاتری برخوردار می‌شوید و هم تا میانگین CPL خود همچنان فاصله دارید. درست است که این ترافیک با هزینه بیشتری همراه بوده، اما اغلب اوقات بیش از افزایش هزینه تبلیغات بر CPL اثر می گذارد و موجب کاهش نرخ میانگین آن می شود.

در صفحات فرود تبلیغات گوگل، تنها می‌توان از متن استفاده کرد زیرا گوگل توانایی خواندن عکس را ندارد!

برای پاسخ به یکی از عجیب‌ترین باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز کافی‌ست به این سه سؤال پاسخ دهیم.

  • آیا گوگل قادر به خواندن تصاویر است؟ بله، گوگل با استفاده از تکنولوژی OCR و تشخیص کاراکترهای نوری می‌تواند تصاویر را تا حدی قابل قبول بخواند. اگرچه این تکنولوژی همچنان دارای نواقص قابل توجهی است، اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.
  • آیا گوگل ادوردز به محتوای صفحات فرود شما توجه می‌کند؟ به احتمال زیاد نه به اندازه‌ای که فکر می‌کنید. ممکن است عجیب به نظر رسد، اما گوگل به آنچه بعد از کلیک رخ می‌دهد چندان توجهی نمی‌کند (به جز موضوعات مربوط به UX، سیاست‌های ادوردز و مقررات مربوط به آن و البته خطای ۴۰۴). همان‌طور که می‌دانید نرخ کلیک، یکی از معیارهای بی‌نظیر گوگل برای سنجش امتیاز کیفی تبلیغات گوگل شماست. با این همه، طی آزمایش‌های گوناگون درباره تاثیر صفحات فرود بر روی امتیاز کیفی، مشخص‌ شده که حتی اگر این صفحات با یک صفحه خالی هم جایگزین شود، تاثیر بسزایی بر میزان امتیاز کیفی ندارند.
  • و سؤال آخر؛ آیا از تصویر به جای متن در صفحات فرود استفاده کنیم؟ باز هم خیر. به این دلیل که تصاویر، معمولاً زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز دارند. سرعت بارگذاری صفحات فرود، نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل دارد. زیرا کمتر کاربری، بیش از ۳ تا ۴ ثانیه برای مشاهده محتوای وب‌سایت شما زمان صرف می‌کند. بنابراین در صفحات فرود خود با دقت و حساسیت از تصاویر استفاده کنید.

    منبع : 
    http://www.novin.com
نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.