X
تبلیغات
رایتل
شنبه 14 مرداد 1396

تبلیغ در گوگل: ارزان یا گران؟

امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل یا Quality Score چیست؟
اغلب صاحبان کسب‌و‌کار، هنگام راه‌اندازی یک کمپین تبلیغات گوگل، تصور می‌کنند که در حال تبلیغات به شیوه‌ی سنتی یا برونگرا هستند، اما گوگل ادوردز کمی متفاوت است! گوگل ادوردز به این منظور طراحی شده است تا محتوای کاربران، به راحتی در اختیار مشتریان بالقوه که به دنبال خدمات مذکور هستند، قرار گیرد. در واقع، گوگل ادوردز تنها راه بازاریابی درون‌گراست که به شما اطمینان می‌دهد محتوایتان در هنگام جستجوی کاربر، در دیدرس او قرار خواهد گرفت. 

در بیشتر مواقع، گوگل ادوردز تجربه کاربری بهتری را برای جستجوگران ایجاد می‌کند. در واقع، این تبلیغات تنها برای افرادی نمایش داده می‌شود که به دنبال خدمات خاص یک کسب و کار هستند. تبلیغات ناخواسته، معضلی است که بسیاری از کاربران اینترنتی و حتی افراد حاضر در فضای حقیقی نیز، از آن رنج می‌برند و به طور معمول، در سایر روش‌های بازاریابی سنتی و مدرن مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پیامکی و Pop-Up، به وفور یافت می‌شود.

تصور کنید دوست شما در یک شهر در جنوب کشور، تعمیرگاه تخصصی ماشین دارد و در وب‌سایت خود پیرامون موضوع تعمیرات خودرو، مطالب متنوعی منتشر می‌کند. حال اگر فردی که در شمال ایران زندگی می‌کند درباره مرکز تخصصی تعمیر اتومبیل در گوگل جستجو کند، مطمئناً قصد ندارد برای تعمیر خودروی خود به جنوب کشور سفر کند. به همین منظور، گوگل ادوردز این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در آگهی خود از کلماتی استفاده کنند که در شهرهای جنوب کشور به نمایش گذاشته شود. این کار باعث می‌شود برای مثال تنها افرادی که در اهواز یا شهرهای اطراف آن هستند، تبلیغ شما را مشاهده کنند. همین موضوع، منجر به هدفمند کردن تبلیغات شما می‌شود و هم از هزینه تبلیغات شما می‌کاهد.

یکی دیگر از باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز، شایعات مرتبط با هرینه‌ی آن است. بسیاری معتقدند که تبلیغات در گوگل ادوردز، به‌نوعی ریختن پول خود به سطل زباله است!

مطمئناً تبلیغ در گوگل ادوردز، هزینه دارد و بسیاری از بازاریابان زمانی که شروع به ارائه تبلیغ در ادوردز می‌کنند ممکن است تمام سرمایه خود را به آن اختصاص ندهند زیرا اعتماد کافی به آن ندارند، اما مهم است به یاد داشته باشید تمام شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی، شامل هزینه می‌شوند. در این میان آنچه اهمیت دارد، بازگشت سرمایه پس از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی است. با این وصف، پیش از رها کردن گوگل ادوردز به عنوان یک شیوه پرهزینه، بهتر است دلایل افزایش هزینه آن را پیدا کنید.

متأسفانه زمانی که حساب کاربری بیشتر مشتریانِ گوگل ادوردز را نگاه می‌کنیم متوحه می‌شویم که آنها، تبلیغات خود را در حالت پیش‌فرض و ابتدایی انجام می‌دهند و مدیریت حساب خود را به افرادی نامناسب و بی‌تجربه می‌سپارند. در نتیجه، هزینه‌ی سرسام‌آور تبلیغات آنها چندان عجیب و دور از انتظار نیست.

هزینه تبلیغات گوگل ادوردز بر اساس تعداد کلیک محاسبه می‌شود و اگر این تعداد کلیک با سیاست‌های کسب و کار همسو نباشد، موجب بازگشت سرمایه نمی‌شود. برای مثال، بسیاری از کسب و کارها با در نظر گرفتن بودجه روزانۀ محدود برای تبلیغات ادوردز خود، تنها در ساعات اندکی از روز در مقابل چشم کاربران قرار می‌گیرند و در نتیجه، بخشی از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهند. در این شرایط، تنها راهی که به ذهنشان می‌رسد، بالا بردن بودجه روزانه برای افزایش مدت زمان نمایش آگهی است. حال آنکه می‌توان با همان بودجۀ محدود، ساعاتی از روز که مشتریان بالقوه بیشتر به جستجو می‌پردازند را به عنوان زمان نمایش تبلیغات خود انتخاب کرد.

محدود نمودن موقعیت جغرافیایی آگهی‌های تبلیغاتی، دیگر شیوه‌ای است که می‌تواند از کلیک‌های بی‌حاصل و هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری کند. همچنین، سرویس ادوردز به شما اجازه می‌دهد تا با تنظیمات Device Targeting نمایش آگهی‌های خود را تنها به یکی از دستگاه‌های موبایل و تبلت یا لپتاپ و کامپیوتر دسکتاپ محدود کنید. برای مثال زمانی که آگهی خرید و دانلود یک اپلیکیشن را منتشر می‌کنید، دلیلی ندارد که تبلیغات خود را به کاربران غیر موبایلی نشان دهید. در نتیجه با فیلتر کردن این بخش از کاربران، می‌توانید از کلیک بی‌حاصل جلوگیری کنید.

http://www.novin.com

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.