X
تبلیغات
رایتل
چهارشنبه 19 آبان 1395

آموزش سئو و خبرنامه وبلاگی

همانطور که می دانید مشترکان مهم ترین بخش این فرآیند محسوب می شوند، به خصوص اگر در اوایل کار وبلاگ نویسی هستید. شما در حال حاضر زمان و منابع زیادی را برای ایجاد محتوای منحصر بفرد و عالی صرف می کنید اما مطمئناً نمی توانید بدون داشتن خواننده، نتایج مهم و قابل اعتنایی را به دست آورید.

هر زمانی که محتوای جدید در وبلاگ یا سایت خود منتشر می کنید؛ مشترکان شما ترافیک اولیه را برایتان فراهم می کنند. نکته کلیدی برای دریافت ترافیک بیشتر به سمت سایت (و به تدریج به دست آوردن بازدید و مشتری) با رشد تعداد مشترکان آغاز می شود.

خب، حالا سوال اینجاست که چگونه می توان افراد را به سایت پایبند کرد و شرایطی را فراهم کرد که دوباره به سایت شما سر بزنند؟ در این مقاله قصد داریم هفت روش خلاقانه را برای افزایش تعداد مشترکین وبلاگ بیان کنیم.

توجه: برای اینکه نکات بیان شده در این مقاله به درستی اجرا شوند، در ابتدا باید مطمئن شوید که به طور مکرر و در فواصل زمانی مشخص محتوای جدید و با کیفیت منتشر می کنید. اگر محتوای جدیدی برای خواندن نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که افراد در سایت شما مشترک شوند. اگر دوست دارید سایت یا وبلاگ خود را توسعه دهید، سعی کنید در انتشار مطالب ناب و با کیفیت در فواصل زمانی مشخص، تعهد داشته باشید.

پست های وبلاگ خود را برای اشتراک گیری بهینه سازی کنید

اگر هدف اصلی شما افزایش مشترکین ایمیلی است پس یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید، بهینه سازی بهترین پُست های وبلاگ برای این افراد است. اینکار نیازمند صرف زمان زیاد نیست و می تواند تعداد مشترکین را در طول زمان افزایش دهد.

حتماً از خود می پرسید چرا؟ خب، پُست هایی که از لحاظ کیفی بهتر هستند می توانند ترافیک بیشتری (از طریق جستجوی طبیعی و دیگر منابع) نسبت به پُست های متوسط به دست آورند. شما می توانید مزایای ترافیک بالای این پُست ها را با اضافه کردن Call To Action بیشتر کنید.

به عنوان مثال ما متوجه شدیم که ۷۶% از بازدید ماهانۀ وبلاگ HubSpot از پُست های قدیمی به دست می آید.

اهمیت تولید محتوا بر سئو

خب، پس شما می توانید با انجام بازبینی و به روز رسانی در این پُست ها از مزایای موجود به نفع خود استفاده کنید. اول از هر کاری باید پُست هایی که باعث ایجاد ترافیک می شوند را شناسایی کنید. شما می توانید از ابزارهای رایگانی همچون BuzzSumo برای شناسایی پست های برتر موجود در سایت یا وبلاگ استفاده کنید. همچنین، ابزار گوگل آنالیز هم می تواند به شما نشان دهد که کدام یک از مقالات وبلاگ شما بیشترین بازدید را داشته اند.

زمانی که فهمیدید چه پُست هایی بیشترین ترافیک را دریافت کرده است، سعی کنید آنها را یک به یک برای مشترکین خود بهینه سازی کنید. شما می توانید اینکار را به روشهای مختلف انجام دهید. به عنوان مثال می توانید Call To Action به پست های خود اضافه کنید، CTA اسلایدی به پُست خود بیفزایید. سعی کنید در این باره تحقیق کنید تا بدانید چه روشی در جذب بیشتر مخاطبان موثر است.

در صفحات فرود سایت چک باکس های انتخابی قرار دهید

در سال ۲۰۱۲، سایت HubSpot توانست در عرض سه ماه، تعداد مشترکین خبرنامه خود را تا ۱۲۸% افزایش دهد. انجام این کار بسیار ساده بود. تنها کاری که انجام دادند، اضافه کردن یک فیلد چک باکس در تمامی فرم های Landing Page بود، به این ترتیب افراد می توانستند با یک کلیک در خبرنامه مشترک شوند.

به عبارت دیگر، زمانی که افراد فرمی را بر روی صفحه فرود پر می کردند تا از پیشنهادات ویژه و رایگان بهره مند شوند (به عنوان مثال کتاب الکترونیکی)، می توانستند نحوه دریافت ایمیل از طرف سایت را انتخاب کنند. چند سال از این ماجرا گذشته است و سایت HubSpot هنوز از همین طریق مشترکینی را دریافت می کند.

حتما بخوانید:  چرا باید بر روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید؟

ایجاد چک باکس در سایت

اضافه کردن چک باکس های انتخابی به صفحات فرود یک روش ساده و راحت برای به دست آوردن مشترکین بیشتر است زیرا تنها کاری که یک فرد باید انجام دهد علامت زدن یک چک باکس است. این موضوع زمانی مهم خواهد بود که صفحات فرود مختلفی در سایت خود داشته باشید.

خب، حال سوال اینجاست که چرا نباید چک باکس را به گونه ای طراحی کنیم که به طور پیش فرض دارای تیک باشد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. شما دوست دارید چک باکس خود را به صورت انتخابی در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید، بنابراین اگر پیش فرض باکس ها تیک خورده باشند، دیگر انتخابی وجود نخواهد داشت.

همچنین، اگر به صورت خودکار این چک باکس تیک خورده باشد با تعداد مشترکین زیادی روبرو خواهید شد که از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. چنین مشترکینی برای کمپین ایمیل شما بسیار بد خواهند بود زیرا باعث ایجاد نرخ تعامل بسیار پایین در ایمیل می شوند.

به مشترکین جدید خود پیشنهاد ویژه بدهید

یک روش برای تشویق مخاطبان برای عضویت در خبرنامه، ارائه آیتم های رایگان و اضافی برای افرادی است که ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهند. چیزی که بتواند برای افرادی که زمان کافی برای پر کردن این فرم اختصاص می دهند با ارزش و مفید باشد.

به عنوان مثال مدیران سایت HubSpot یک Call To Action هوشمند، پائین تصاویر هدر و سرتیتر پُست های خود قرار می دهند. CTA هوشمند بدین معنی است که اگر درحال حاضر مشترک یک سایت باشید، دیگر Call To Action را مشاهده نخواهید کرد. تنها افرادی قادر به مشاهده این مورد خواهند بود که مشترک سایت نباشند.

پیشنهاد ویژه برای مشترکین خبرنامه

سایت General Assembly برای افرادی که به عضویت خبرنامه در می آیند، ۲۵% تخفیف برای ثبت نام در کلاس ها ارائه می دهد.

پیشنهاد ویژه به مشترکین خبرنامه

اگر دوست دارید در این مسیر باشید، به نرخ تعامل افراد در ایمیلتان نگاه دقیق تری داشته باشید تا مطمئن شوید که پیشنهاداتتان کیفیت خوبی برای مشترکان ارائه می کند. اگر افراد تنها برای دریافت کوپن تخفیف ایمیلشان را در اختیار شما قرار می دهند، مطمئناً پس از چند وقت از ایمیل های شما خسته شده و عضویت خود را لغو می کنند.

به پست ها، صفحه اصلی و صفحه تماس با ما Call to Action هوشمند اضافه کنید

در قسمت قبل در مورد Call To Action های هوشمند صحبت کردیم. موقعیت های استراتژیکی برای قرار دادن CTA در سایت وجود دارد. این فراخوان ها تنها برای بازدیدکنندگانی نمایش داده خواهد شد که در حال حاضر در سایت شما مشترک نیستند.

زمانی که CTA ها را ایجاد می کنید، مطمئن شوید که آن ها را ساده و روشن طراحی می کنید. کاری نکنید که افراد مجبور به پر کردن فرم های طولانی شوند. اگر تنها به آدرس ایمیل آنها احتیاج دارید تنها آن را درخواست نمایید. زمانی که این فرایند را ساده و بی دردسر طراحی می کنید؛ شانس پُر کردن فرم های موجود را افزایش خواهید داد.

باید بدانید که این موارد در کجای سایت بهتر کار می کنند. این موضوع به نوع تجارت و اهداف شما بستگی دارد اما بهترین مکان ها برای قرار دادن CTA وبلاگ، صفحه اصلی و صفحه تماس با ما است.

وبلاگ

افرادی که در حال خواندن وبلاگ شما هستند ممکن است به محتوای شما علاقه مند باشند. بنابراین بهتر است این روش را نیز امتحان کنید و از آنها بپرسید که آیا علاقه دارند از طریق ایمیل در خبرنامه وبلاگ شما عضو شوند یا خیر؟

Call to action هایی برای مشترکین خود ایجاد کنید و آن را به طور مستقیم در داخل هر کدام از پُست های وبلاگ خود بگنجانید. البته این موارد نباید جایگزین CTA تولید کننده بازدیدکننده در وبلاگ شود. در عوض، شما می توانید به سادگی این موارد را در پُست های خود به عنوان CTA ثانویه و به طور مستقیم زیر فراخوان هایی که منجر به تولید بازدیدکننده می شوند، قرار دهید.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.