X
تبلیغات
رایتل
چهارشنبه 19 آبان 1395

تولید محتوا و آموزش سئو

محکم و استوار درباره آن دارید. برای اینکه در حوزه بازاریابی محتوا به موفقیت دست پیدا کنید، تنها چند نکته دیگر را باید رعایت کنید.

در فصل قبلی این آموزش، درباره قیف بازاریابی محتوا و چگونگی جذب مشتری از طریق تولید محتوا صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم در مورد تشکیل یک تیم مناسب جهت تولید محتوافوق العاده صحبت کنیم تا شما مطمئن شوید برای طی کردن مسیر پیشرفت، چارچوب درستی از ابزارها را در اختیار دارید.

یافتن افراد مناسب برای تیم تولید محتوا

یافتن افراد مناسب برای تشکیل تیم تولید محتوا

موفقیت اجرا و به کارگیری استراتژی محتوا بسیار مهم است، اما اغلب اوقات گروهی که این محتوا را تولید کرده اند نادیده گرفته می شوند: تیم تولید محتوا. این افراد مسئول ایده های موفقیت آمیز و اجرای نیازهای محتوایی شما خواهند بود. در برخی از موارد، ممکن است بخواهید این افراد را مسئول توسعه و تبلیغ محتوای خود قرار دهید.

روش های بسیار زیادی برای سازمان بندی تیم محتوا وجود دارد. بهتر است در ابتدا این تیم را به گونه ای تشکیل دهید که با نیازهای شما سازگار باشد. حتی اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید که تنها خودتان آن را اداره می کنید، باز هم این موضوع صدق می کند. در این حالت شما باز هم می توانید یک استراتژی بازاریابی محتوا را ایجاد کرده و سپس اجرا نمایید. این کار تنها به زمان زیاد نیاز دارد و باید مقیاس آن تغییر کند. بیشتر افراد عادت دارند با منابع اندک به اهداف خود دست یابند.

به چه افرادی نیاز دارید؟

قبل از اینکه بخواهید ساختار تیم خود را تعیین کنید بهتر است افراد احتمالی را که به آنها نیاز دارید، شناسایی کنید.

استراتژیست محتوا کیست؟

استراتژیست محتوا

یک نفر باید محتوای شما را بنویسد. یک استراتژیست محتوای خوب، تلاش های فعلی بازاریابی محتوای شما را به دقت بررسی می کند و آن را با چیزی که شما دوست دارید به آن دست پیدا کنید، مقایسه می کند. این فرد می تواند استراتژی مناسبی برای پر کردن خلاءهای موجود ایجاد کند.

بسته به مقیاس عملیات بازاریابی، یک استراتژیست محتوا ممکن است تمامی پژوهش های قبل از تولید، همچون ایجاد پرسوناها (شخصیت ها) و نیز وظایف استراتژی سرمقاله، مانند نوشتن راهنمای برند را انجام دهد. شما می توانید از مشاوره های این افراد کمک بگیرید یا آنها را در کنار خود داشته باشید تا بتوانید استراتژی موجود را در حین رشد محتوا، ارزیابی کنید.

نویسنده محتوا - تولیدکننده محتوا کیست؟

نویسنده

همانطور که می دانید نویسندگان افراد خلاقی هستند که در تیم محتوا قرار می گیرند. این افراد کسانی هستند که شما می توانید به آنها تکیه کنید و از ایده های خلاقانه و جادوی داستان سُرایی آنها در فرآیند تولید محتوا استفاده نمایید.

به خاطر داشته باشید زمانی که صحبت از نویسندگی به میان می آید، شما دقیقاً همان چیزی را دریافت می کنید که بابتش هزینه کرده اید. البته این موضوع بدین معنی نیست که برای داشتن یک محتوای عالی باید هزینه زیادی پرداخت کنید بلکه به این معنی است که ممکن است بخواهید به دنبال افرادی باشید که با موضوع شما آشنایی کافی دارند و می توانند نویسنده خوبی در حوزه کاری شما باشند.

برای اینکه یک نویسنده خوب در تیم خود داشته باشید نیازی نیست به دنبال نیروی کار جدید باشید. شما می توانید از مهارت های نویسندگی کارمندان موجود در شرکت به نفع خود استفاده کنید. این کار جلوی صرف هزینه های اضافی را نیز می گیرد و تنها به زمان بستگی دارد. هر چه فرد بتواند زمان بیشتری برای نوشتن یک مطلب صرف کند، مطمئناً می تواند محتوای بهتر و شیواتری را منتشر کند.

حتما بخوانید:  5 اشتباه در تولید محتوا که باید از آن ها اجتناب کنید

برخی از نویسندگان، مهارت هایی برای تبدیل محتوا به HTML دارند و می توانند آن را برای سئوموجود بهینه سازی کنند. برخی از این افراد نیز شما را با کلمات خود شگفت زده خواهند کرد. زمانی که در حال استخدام نویسنده برای تیم تولید محتوای خود هستید، این موضوع را مد نظر داشته باشید که به یک فرد عمومی نیاز دارید یا متخصص.

ویراستار محتوا کیست؟

ویراستار

حتی بهترین نویسندگان هم نباید کارهای خود را ویراستاری کنند. بنابراین اگر می توانید از یک ویراستار برای بهبود محتوای خود استفاده کنید. ویراستاران را می توان به دو دسته طبقه بندی کرد: ویراستاران توسعه دهنده که می توانند بخشی از محتوای در حال تولید را به دست بگیرند و آن را بهتر کنند و فرم طبیعی تری به آن بدهند، و ویراستاران متن که از چشمان تیز بین خود برای یافتن غلط های املایی و غلط های دستوری استفاده می کنند.

برخی از ویراستاران می توانند هر دو کار را با هم انجام دهند. اگر مجبور بودید از میان این دو ویراستار یکی را انتخاب کنید، به دنبال ویراستار متن باشید زیرا نویسندگان شما می توانند با مهارت های خود کار ویراستار توسعه ای را به خوبی انجام دهند.  اگر از نگاه یک روزنامه نگار به این موضوع نگاه کنید متوجه خواهید شد که نوع سومی از ویراستاران نیز وجود دارد. این نوع ویراستار فردی است که نویسندگان و محتوای آنان را احاطه می کند. برای وضوح بیشتر، این نوع از ویراستاران را با عنوان هماهنگ کننده بیان خواهیم کرد.

هماهنگ کننده محتوا یا کوردینتور محتوا کیست؟

هماهنگ کننده

یک هماهنگ کننده خوب، فردی است که محتوای شما را از همه لحاظ تراز می کند. هماهنگ کننده، فردی است که تمامی جزییات موجود؛ از بررسی سوابق و مدیریت افرادی غیر استخدامی تا بررسی تگ های Alt تصاویر را زیر نظر می گیرد تا مطمئن شود همه چیز به درستی پیش می رود. پیدا کردن هماهنگ کنندۀ ایده آل بسیار دشوار است اما زمانی که بتوانید فردی منظم و خلاق را پیدا کنید می توانید برای بهبود روابط و کیفیت کار خود از او استفاده کنید. این فرد می تواند تمامی بخش های موجود را پیگیری کند.

زمانی که تیم تولید محتوا رشد می کند چه تغییراتی خواهد کرد؟

برخی شرکت ها منبع مالی مورد نظر برای اضافه کردن تعداد زیادی نویسنده را در اختیار دارند. بنابراین بسیاری از این شرکت ها تا زمانی که به اهداف خود در بازاریابی محتوا و تعداد بازدید کنندگانی که انتظار دارند، برسند، اقدام به استخدام نویسنده جدید می کنند.

همه افراد در این زمینه خوش شانس نخواهند بود. شرکت های بسیاری پس مدتی در می یابند که باید با استخدام Freelancer ها کار خود را توسعه دهند و محتوای خود را از خارج از مجموعه شان تامین کنند. رشد شما به طور کلی به شرایطی که دارید بستگی خواهد داشت، اما به احتمال زیاد کار خود را با اضافه کردن نویسندگان و سپس یک یا چند ویراستار را آغاز می کنید. بعد از اینکه تیم مورد نظر خود را تشکیل دادید، ممکن است زمان استخدام یک هماهنگ کننده برای نگهداری و حفاظت از تمامی موارد موجود فرا رسیده باشد.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.