X
تبلیغات
رایتل
دوشنبه 1 آذر 1395

برای مطالب داخلی سایت چه چاره ای هست ؟

شما باید کاری کنید که مخاطبان به راحتی بتوانند مطلب شما را در موتورهای جستجوگر پیدا کنند. بنابراین باید اصول استاندارد سئو برای یک مطلب را رعایت کنید و بدین وسیله به موتورهای جستجو کمک کنید تا راحت تر موضوع مطلب شما را مشخص کنند و رتبه بهتری به مطلب شما بدهند. در اینفوگرافیک زیر قصد داریم به بررسی راهکارهای بهینه‌سازی یک پست بپردازیم و با یک راهنمای قدم به قدم به شما بگوییم که چطور می‌توانید با بهینه کردن محتوای درونی وب‌سایت خود یک قدم بزرگ در جهت سئوی بهتر بردارید.

infographic-on-page-seo

رمز و راز سئو داخلی سایت

۱۴ فاکتور کلیدی برای سئوی درون صفحه که هم موتورهای جستجو و هم کاربران دوست دارند

 تگ عنوان را با کلمه کلیدی خود شروع کنید

تگ عنوان شما مهمترین المان سئوی درون صفحه‌ای محسوب می‌شود.

هر چقدر که کلمه کلیدی شما در تگ عنوان زودتر بیاید، برای موتورهای جستجو اهمیّت بیشتری خواهد داشت.

آدرس شما باید برای موتورهای جستجو بهینه شود

از آدرس‌های پیچیده دوری کنید:

novin.com/tarikh/dastebandi/onvan

در عوض یک آدرس کوتاه داشته باشید و از کلمه کلیدی خود استفاده کنید:

novin.com/kalameye-kelidi

تحقیقات نشان داده است که آدرس‌های کوتاه به داشتن رتبه بهتری در گوگل کمک می‌کنند.

به عنوان خود، صفات و جزئیات اضافه نمایید

،”افـزودن کلمـاتـی از قبیل ۲۰۱۶، “بهترین”، راهنما” و “نقد و بررسی” می‌تواند در رتبه بهتر برای کلمات کلیدی دم بلند موثر واقع شود.

حتما بخوانید:  تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا را بشناسید!

عنوان خود را داخل تگ <H1> قرار دهید

تگ H1 نشان دهنده عنوان شـماست. اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا (مثل وردپرس) به صورت خودکار تگ را به پست اضافه می‌‍کنند. اما ممکن است بعضی از قالب‌ها این تنظیمات را دستکاری کنند. کد وب‌سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید عنوان شما تگ H1 را دریافت می‌کند.

با محتوای چند رسانه‌ای کاربر را تحت تاثیر قرار دهید

بکارگیری تصویر، ویدئو، نمودار و … می‌تواند نرخ پرش شما را کاهش دهد و کاربر را بیشتر در صفحه نگه دارد. این‌ دو اصلی‌ترین معیارها در تعامل با کاربر هستند که در رتبه وب‌سایت شما تاثیر مستقیم می‌گذارند.

زیر تیترها را داخل تگ <H2> قرار دهید

کلمه کلیدی مورد هدف خود را حداقل یک بار در زیر تیترها بگنجانید… و این زیرتیترها را داخل تگ قرار دهید.

در ۱۰۰ کلمه اول پست از کلمه کلیدی خود استفاده کنید

کلمه کلیدی شما باید در ۱۰۰ کلمه اول مقاله به کار رفته باشد.

طراحی واکنش گرا

گوگل در سال ۲۰۱۵ جریمه سایت‌های ناسازگار با گـوشی را شروع کرد. و به احـتمال زیاد، این جریمه‌ها در آینده بیشتر هم خواهد شد. پس اگر می‌خواهید رتبه سایت شما افزایش پیدا کند، لازم است از طراحی واکنش گرا استفاده کنید.

دوشنبه 1 آذر 1395

بهترین روش لینک سازی برای سایت شما چیست ؟

ینکه چه نوع وب سایتی دارید، برایتان مفید خواهد بود و به شما در روند لینک بیلدینگ پیشرفته (یا حتی مبتدی!) کمک می کنند.

با استفاده از فهرست، روند لینک بیلدینگ را سرعت ببخشید

فرض کنیم که در صنعت باغبانی و گیاه شناسی فعالیت داریم و به همین خاطر دوست داریم وبلاگ ها و وبسایت های برتر در این حوزه را پیدا کنیم. در ابتدا تلاش می کنیم کلمه کلیدی “وبلاگ های مرتبط با باغبانی” یا عبارتی شبیه به این کلمه کلیدی را در موتورهای جستجوگر، جستجو کنیم.

مطمئناً این جستجو نتایج بسیار خوبی در پی خواهد داشت، اما برای آنکه بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنیم باید کلمات کلیدی متفاوتی را آزمایش کنیم.

برای اینکه سرعت خود را افزایش دهیم، سعی کردیم فهرستی از وبلاگ های مرتبط با باغبانی تهیه کنیم. به همین منظور در موتور جستجوگر گوگل به دنبال عبارت “لیست وبلاگ های مرتبط با باغبانی” گشتیم.

آموزش لینک بیلدینگ پیشرفته

آموزش لینک بیلدینگ پیشرفته

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، در میان چند مورد از نتایج اول، لیستی از وبلاگ های مرتبط با باغبانی وجود دارد که بیشتر افراد از این وبلاگ ها استفاده می کنند. این نوع جستجو نه تنها به شما کمک می کند، وبلاگ های مورد نظر خود را سریع تر پیدا کنید، بلکه یافتن وبلاگ های با کیفیت را نیز آسان تر می کند زیرا معمولاً این گونه فهرست ها با دقت بسیاری تهیه می شوند.

حتما بخوانید:  انکر تکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

شاید با خود فکر کنید، نتایج موجود در تصویر به زبان انگلیسی است و آیا چنین نتیجه ای در جستجو به زبان فارسی یافت می شود. توصیه می کنیم که عبارت هایی نظیر همین کلمه کلیدی را به فارسی در گوگل جستجو کنید. مطمئناً نتایجی مشابه به دست می آید.

وبلاگ نویسانی را پیدا کنید که از ابزار Followerwonk استفاده می کنند

Followerwonk ابزاری عالی و کوچک است که به شما اجازه می دهد تجزیه و تحلیل های بسیاری را بر روی اکانت توییتر خود انجام دهید. این ابزار توسط سایت MOZ توسعه یافته است و هم اکنون در دسترس همه قرار دارد. یکی از قابلیت های Followerwonk این است که به شما اجازه می دهد وبلاگ نویسان تاثیر گذار در حوزه کاری خود را به سرعت و به سادگی پیدا کنید.

این ابزار به شما امکان می دهد که کلیدواژه های مختلفی را در توئیتر جستجو کنید:

آموزش لینک بیلدینگ پیشرفته

Followerwonk به صورت کاملاً پیشرفته جستجو می کند و نه تنها توئیت ها، بلکه قسمت Bio اکانت های توئیتر را نیز جستجو می کند. فرضاً اگر ما کلمه کلیدی “مُد و فشن” را در آن جستجو کنیم، با جستجوی Bio افراد، نتیجه تقریباً به شکل زیر شبیه خواهد بود:

آموزش لینک بیلدینگ یا لینک سازی پیشرفته

بعد از دریافت نتایج جستجو، می توانید نتایج به دست آمده را به صورت یک فایل CSV استخراج کنید. این فایل به شما اجازه می دهد افرادی که در بیوگرافی خود آدرس سایت شان را مشخص کرده اند را نیز پیدا کنید. اگر چنین باشد، قادر خواهید بود به سایت یا وبلاگ آنها سر بزنید و در صورت نیاز با آنها در تماس باشید.

آموزش لینک بیلدینگ یا لینک سازی پیشرفته

لینک بیلدینگ پیشرفته با استفاده از اینفوگرافیک

همانند نوشتن پُست مهمان در وبلاگ ها، ساخت لینک با استفاده از اینفوگرافیک نیز در چند سال گذشته در میان وبمسترها بسیار محبوب شده است. به طور کلی فرآیند لینک سازی از اینگونه تصاویر شبیه به دست آوردن لینک از محتوای متنی است که در فصل های قبل همین مقاله به آن اشاره کردیم. اما بهتر است بدانید در لینک سازی با استفاده از اینفوگرافیک می توانید با انجام چند کار جزئی، لینک های بیشتری به دست آورید.

حتما بخوانید:  ورودی گوگل خود را بدون لینک سازی و با تولید محتوا افزایش دهید

در واقع، این تکنیک بر اساس این واقعیت شکل گرفت که برخی از افراد اینفوگرافیک های شما را (بدون اجازه) در سایت یا وبلاگ خود قرار می دهند، اما ممکن است در ازای آن به شما لینکی ندهند. این اتفاق بسیار رایج است. بنابراین اگر با چنین شرایطی روبرو شدید، بهتر است با صاحب سایت تماس بگیرید و از او بخواهید به سایت شما لینک بدهد.

برای اینکه بدانید چه سایت یا وبلاگ هایی از اینفوگرافیک شما استفاده کرده اند باید نام فایل خود را بدانید. به خاطر داشته باشید که شما بیشتر از آنکه به URL تصویر نیاز داشته باشید؛ به نام فایل Jpg یا PNG تصویر مورد نظر نیاز دارید. ما می توانیم با راست کلیک کردن بر روی اینفوگرافیک و انتخاب گزینه Copy Image URL به نام فایل دست پیدا کنیم.

آموزش لینک بیلدینگ یا لینک سازی پیشرفته

حالا به Google Images بروید و به دنبال این نشانه بگردید:

آموزش لینک سازی یا لینک بیلدینگ پیشرفته

بر روی آن کلیک کنید و سپس آدرس به دست آمده را در آن کپی کنید:

آموزش لینک بیلدینگ یا لینک سازی پیشرفته

بر روی گزینه Search کلیک کنید. نتایج به دست آمده شبیه شکل زیر خواهد بود:

آموزش لینک بیلدینگ یا لینک سازی پیشرفته

حالا  هر کدام از آدرس های به دست آمده را بررسی کنید تا مطمئن شوید لینکی به سایت شما داده اند. اگر چنین نبود یک ایمیل بنویسید و از آنها خواهش کنید لینک سایت را به عنوان منبع اصلی؛ اضافه کنند. سعی کنید متن ایمیل تان کاملاً دوستانه باشد. شاید توانستید با آنها دوست شوید و در آینده باز هم از ایشان لینک بگیرید. به همین دلایل روانشناسی است که این روش ها با عنوان لینک بیلدینگ پیشرفته شناخته می شوند.

آیا می خواهید درباره لینک بیلدینگ پیشرفته بیشتر بدانید؟

این راهنما اصول مورد نیاز برای ایجاد کمپین لینک بیلدینگ را به خوبی بیان می کند و هدف اصلی آن آموزش ساخت لینک به افراد مبتدی بوده است. اما فرآیند لینک بیلدینگ کمی پیچیده و وسیع است. برای آموزش های بیشتر می توانید منابع غیر فارسی زیر را مطالعه کنید:

دوشنبه 1 آذر 1395

به استفاده از ترندها فکر کرده اید ؟

 ترند بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

آموزش کار با گوگل ترند

زمانی که در حال جستجو در گوگل ترند هستید، شما می توانید چهار متغیر یا پارامتر را برای جستجوی خود تنظیم کنید (موارد پیش فرض به صورت بولد نشان داده شده است):

آموزش کار با گوگل ترند

  • Web Search (جستجوی وب): جستجوی تصویر در گوگل (Google Image) – جستجوی اخبار (Google News) – جستجوی محصول (Google Shopping) – جستجو در یوتیوب
  • گزینه Worldwide (به صورت جهانی): شما می توانید یک کشور را به صورت دلخواه انتخاب کنید (ایران هم جزو این کشورها دسته بندی شده است).
  • ۲۰۰۴ تا امروز – ۷ روز گذشته – ۳۰ روز اخیر – ۹۰ روز اخیر – ۱۲ ماه اخیر – انتخاب یک سال مشخص یا انتخاب یک بازه زمانی مشخص
  • همه طبقه بندی ها: هنر و سرگرمی – اتومبیل و وسایل نقلیه – زیبایی و تناسب اندام – کتاب و ادبیات – تجارت و صنعت – رایانه و الکترونیک – مالی – غذا و نوشیدنی – بازی ها و …

شما می توانید تا ۵ واژه جستجو شده را با هم مقایسه کنید یا همه آنها را در یک گروه قرار دهید. در هر گروه ۲۵ واژه جستجو شده قرار می گیرد. به مثال زیر توجه کنید:

  • خودکار+مداد+ کاغذ (گروه ۱)
  • منگنه+چسب نواری+خط کش (گروه۲)
  • پاک کن+گیره کاغذ ( گروه ۳)

با استفاده از علامت به اضافه + بین هر کدام از واژه ها به گوگل می گویید که دوست دارید جستجویتان شامل خودکار یا مداد یا کاغذ باشد.

آموزش کار با گوگل ترند

گوگل همچنین جستجوهای به روز (Hot Searches) و نمودارهای برتر (Top Charts) را در گوگل ترند به نمایش می گذارد. در این شرایط برترین جستجوهای انجام شده در آن روز و نیز محبوب ترین جستجوها بر اساس طبقه بندی در اختیار افراد قرار می گیرد. در اختیار داشتن همه این اطلاعات و داده ها بسیار عالی است اما باید بدانید چه کاری می توانید با اطلاعات به دست آمده انجام دهید. در ادامه به شما خواهیم گفت که با استفاده از این اطلاعات چگونه می توانید وضعیت سئوی خود را بهبود بخشید.

تحقیق و جستجو کلمات کلیدی

از آنجایی که گوگل ترند تعداد جستجوهای واقعی را در اختیار کاربر قرار نمی دهد و تنها به میزان محبوبیت عبارات بین ۰ تا ۱۰۰ نمره می دهد. شما زمانی می توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید که به همراه آن از دیگر ابزار گوگل یعنی Keyword Planner هم استفاده کنید. گوگل ترند سطح مرتبطی از تمایل افراد در یک دوره خاص نسبت به یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص را نشان خواهد داد. همچنین به شما اجازه می دهد سطح تمایل و علاقه افراد به عبارت های هدف وابسته را مقایسه کنید.

فرض کنید شما صاحب یک شرکت طراحی سایت هستید. می خواهید بدانید که در چه بازه ای تمایل به طراحی سایت بیشتر می شود؟ کاربران چه کلماتی را جستجو می کنند؟ یا چه کلمه کلیدی می تواند کاربران و مشتریان بیشتری را به سمت شما روانه کند؟ در مثال زیر ما دو کلمه کلیدی طراحی سایت و طراحی وب سایت را با یکدیگر مقایسه کردیم.

حتما بخوانید:  سیر تکامل سئو: از آغاز تا امروز

تحقیق و جستجو کلمه کلیدی

خب، ما این پارامترهای مورد نظر را برای کشور ایران و زمان جستجو را از سال ۲۰۰۴ تا امروز تنظیم کردیم. با استفاده از این پارامترها می توان متوجه شد که ایرانی ها در اواخر هر سال بیشتر از دیگر مواقع سال این عبارات را جستجو می کنند. همچنین، این گزینه نشان می دهد که کاربران ایرانی، کلمه کلیدی طراحی سایت را بیشتر از طراحی وب سایت جستجو می کنند. با استفاده از این اطلاعات می توانیم در زمان درست کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنیم و بهینه سازی وب سایت خود را برای چه زمانی آماده کنیم.

اگر می خواهیم در مورد ظرفیت های تجارت الکترونیکی اطلاعاتی به دست آوریم بهتر است از فیلترهایی که گوگل ترند در اختیارمان قرار داده است، به خوبی بهره ببریم:

تحقیق و جستجو کلمات کلیدی در گوگل ترند

همانطور که مشاهده می کنیم، متوجه می شویم که از سال ۲۰۱۴ تا امروز، از میزان محبوبیت این دو عبارت کاسته شده است و هر دو روندی نزولی را طی کرده اند. البته به این نکته توجه کنید که میزان افت جستجوی هر عبارتی باید با خود آن عبارت سنجیده شود. به طور مثال افت نمودار جستجوی عبارت طراحی سایت در گوگل ترندز، از سال ۲۰۰۴ تا امروز به این معنی نیست که رقابتی در آن وجود ندارد یا جستجویی برای آن صورت نمی گیرد. هم اکنون عبارت طراحی سایت یکی از پرجستجوترین و پر رقابت ترین کلمات کلیدی در وب فارسی به شمار می آید. توجه داشته باشید که گوگل ترند تنها میزان جستجو را بر اساس نمودار و بین ۰ تا ۱۰۰ نمایش می دهد. همانطور که در تصویر بالا می بینید، میزان جستجوی کلیدواژه طراحی سایت، در نمودار با عدد ۷۰ نمایش داده شده است. اما ممکن است این عبارت در مقایسه با عبارتی که در نمودار گوگل ترند عدد ۱۰۰ را نشان می دهد، بیشتر جستجو شود. پس حتماً از ابزارهای جانبی مانند Keyword Planner برای آگاهی بیشتر از تعداد جستجوی کلمات استفاده کنید.

فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید، با استفاده از گوگل ترند می توانید برای کمپین های تبلیغاتی خود، استراتژی صحیحی اتخاذ کنید.

هدف گیری جغرافیایی

گوگل ترند می تواند داده های مرتبط با جستجو را بر اساس هر ناحیه تقسیم بندی می کند. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، موضوع طراحی سایت در سراسر ایران محبوبیت دارد و جستجوهای بسیاری را به خود اختصاص داده است. بیشترین میزان جستجوی این عبارت در دو سال گذشته از استان خراسان جنوبی بوده است.

هدفگیری جغرافیایی در گوگل ترند

***نکته: هرچه رنگ های موجود در نقشه پر رنگ تر باشند، به این معنی است که کلمه کلیدی انتخابی شما در آن منطقه محبوب تر است.***

حال بر روی دکمه Subregion کلیک می کنیم. کشویی باز می شود. گزینه City را انتخاب می کنیم تا متوجه شویم این عبارت کلیدی در کدام شهر بالاترین حد محبوبیت را دارد. همانطور که می بینیم، کلمه کلیدی طراحی سایت در شهر سنندج و بابل بیشترین میزان جستجو را دارد:

حتما بخوانید:  تبلیغات کلیکی و سئو: دو قلوهای افسانه ای بازاریابی اینترنتی

هدف گیری جغرافیایی در گوگل ترند

در کنار این جدول های جغرافیایی، جدول Related Queries قرار گرفته است. این جدول نشان می دهد افرادی که عبارت طراحی سایت را جستجو کرده اند، چه عبارت های دیگری را نیز جستجو کرده اند. این عبارت ها معمولاً مرتبط با کلمه کلیدی انتخابی شما هستند. تصویر زیر را مشاهده کنید:

ترتیب بندی نتایج کوئری جستجو در گوگل ترند

خب، همانطور که مشاهده می کنید این کوئری ها، با کلمه کلیدی طراحی سایت مرتبط هستند. پس می توانیم نتیجه بگیریم به آمار و ارقام ارائه شده، می توان اعتماد کرد. شما می توانید این جدول کوئری را بر دو اساس Rising و Top دسته بندی کنید. دسته بندی جدول بر اساس Rising به این معنی است که می خواهید کوئری هایی که با رشد جستجو مواجه شده اند را مشاهده کنید. همچنین اگر گزینه Top را انتخاب کنید، می توانید محبوبترین کوئری های مرتبط را به ترتیب جستجو مشاهده نمایید.

همچنین، نمایش این دو نوع دسته بندی با یکدیگر متفاوت است. در دسته بندی Top، میزان محبوبیت بر اساس نمره بین ۰ تا ۱۰۰ نمایش داده می شود. اما در دسته بندی Rising تنها شاهد میزان درصد رشد محبوبیت عبارت کلیدی هستیم. همچنین، ممکن است شما با عبارت Breakout روبرو شوید. وقتی برای کوئری خاصی از این کلمه استفاده می شود به این معنی است که میزان محبوبیت این کلمه بیش از ۵۰۰۰% رشد داشته است.

اگر در حال اجرای سئوی محلی یا تبلیغات گوگل هستید، این اطلاعات زیاد ارزشمند نخواهد بود.

News Jacking

بر اساس توصیف میِرمَن اسکات، News Jacking فرآیندی است که در آن ایده ها یا اطلاعات خود را در یک خبر فوری تزریق می کنید تا بتوانید پوشش رسانه های اجتماعی را برای خود یا کسب و کارتان به دست آورید. اگر بحث داغ یا ترند خاصی برای یک موضوع وجود نداشته باشد، می توان آن را برای News Jacking ایجاد کرد. فرمول News Jacking بسیار ساده و آسان است:

  • یک موضوع داغ انتخاب کنید.
  • در مورد آن مطلب بنویسید و در وبلاگ یا وبسایت خود منتشر کنید.
  • آن را توییت کنید.
  • ساده نباشید (به عنوان مثال بهتر است روی تراژدی ها سرمایه گذاری نکنید).

اگر بخواهیم دقیق تر بگوئیم، در واقع شما به دنبال اخبار داغ مربوط به حوزه کاری خود (و یا حتی خارج از آن) می گردید و با بررسی آن موضوع از دیدگاه خود، می توانید تاپیکی جدید در این زمینه ایجاد نمایید. به این ترتیب خواهید توانست ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید.

تولید محتوا

نمودارهای برتر (Top Charts) یک منبع عالی برای توسعه ایده های تولید محتوا است که افراد واقعاً به آن علاقه مند هستند. به عنوان مثال تنظیم فیلترها را بر روی ۷ روز اخیر تنظیم کنید و عبارت خودرو را جستجو کنید.  اگر واژه Breakout زیر رتبه بندی ظاهر شود، باید بدانید که جستجوی شما برای آن عبارت یا کلید واژه بیشتر از ۵۰۰۰% رشد داشته است. در زمانی که ما این مقاله را نوشتیم، رنو ساندرو استپ وی بالاترین میزان جستجو را در زمینه خودرو داشته است.

حتما بخوانید:  بک لینک نخرید، بک لینک بسازید!

استفاده از گوگل ترند در تولید محتوا

بنابراین اگر وب سایتی در مورد اتومبیل دارید، انتشار چند مقاله درباره خودرو رنو ساندرو استپ وی می تواند ترافیک خوبی را به سایت شما وارد کند.

لینک بیلدینگ

لینک ها هنوز هم اصلی ترین روش برای به دست آوردن رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هستند. با ایجاد محتوایی که افراد به دنبال آن هستند، می توانید لینک های بسیاری به دست آورید. زمانی که می خواهید نتایج حاصل از بازاریابی محتوای خود را بسنجید، لینک، معیار اندازه گیری موفقیت است.

محتوای ویدئویی

زمانی که در گوگل ترند جستجو را بر اساس پارامتر یوتیوب تنظیم کنید به نتایج جالبی دست پیدا خواهید کرد. هنگامی که ما این گزینه را در کشور آمریکا بررسی کردیم کلمه کلیدی ویدئوهای چرت و پرت در صدر جدول قرار داشت:

جستجوی ویدئو در گوگل ترند

در همین جا به اهالی ایالت کالیفرنیا تبریک می گوئیم که حجم جستجوی صد در صدی برای کلمه کلیدی ویدئوهای چرت و پرت را از آن خود کرده اند. برای اینکه بتوانید این گزینه را در منزل خود امتحان کنید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • وارد سایت گوگل ترند شوید.
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.
  • پارامتر Web search را به YouTube تغییر دهید.
  • حالا نتایج به دست آمده را مرور کنید.

با بررسی نتایج باید از خود دو سوال بپرسید:

  • آیا از میان این نتایج، ایده ای وجود دارد که بتوانید از آن برای تولید محتوای خود استفاده کنید؟
  • آیا روند و گرایشی وجود دارد که بتوانید روی آن سرمایه گذاری کنید؟

این اطلاعات نیز برای بهینه سازی فایل های ویدئویی مفید خواهد بود:

  • انتخاب یک عنوان جذاب و عالی
  • استفاده از تگ های مناسب
  • بهینه سازی توضیحات ویدئو

مانیتورینگ برند

این گزینه برای برندهایی مفید و کارساز خواهد بود که حجم جستجوی بالایی دارند. در مثالی که مشاهده می کنید، نتایجِ سه مورد از چهار رقیبی که وجود دارنند، ثابت است و نوسان چندانی ندارند، اما یکی از شرکت ها (Autozone) به نظر می رسد که روزهای خوبی را سپری می کند.

مانیتورینگ برند در گوگل ترند

نتیجه گیری

گوگل همیشه به دنبال محتوای تازه و ناب بوده است. گوگل ترند بهترین ابزار موجود برای توسعه ایده های تولید محتوا است و می تواند در جذب ترافیک و تعداد لینکِ بیشتر مفید باشد. اگر تا به حال از این ابزار برای بهبود سئوی سایت خود استفاده نکرده اید باید دست به کار شوید. این ابزار می تواند دید وسعی از وضعیت دیجیتال مارکتینگ روز در اختیار شما قرار دهد. همانطور که پیشتر گفتیم شما می توانید با بررسی موضوعات جنجالی و مشاهده نتایج جستجویشان، بهترین زمان را برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی انتخاب کنید.

همچنین در صورتی که درباره آموزش سئو و آموزش بازاریابی دیجیتال سوالی دارید، می توانید از طریق قسمت دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید. کارشناسان نوین با بررسی سوالات شما، در اسرع وقت به آن ها پاسخ خواهند داد.

دوشنبه 1 آذر 1395

عنوان مناسب چه تاثیری بر سئوی سایت شما دارد ؟

یکی از معیارهای اصلی گوگل برای تشخیص موضوع صفحه است. ترکیب این دو باعث شده که عنوان یک صفحه اهمیّتی حیاتی پیدا کند. در این مطلب هم به چرایی اهمیت عنوان و هم به چگونگی ایجاد یک عنوان مناسب برای صفحه خواهیم پرداخت.

منظور ما تگ عنوان در HTML است یا تیتر اصلی؟

اول بگذارید هر گونه شبهه را برطرف کنیم: در این مطلب در مورد تگ عنوان در HTML صحبت می‌کنیم. اگر که شما به سورس یک صفحه نگاه کنید، می‌توانید این تگ را در قسمت head مشاهده کنید. فرمت این تگ به صورت زیر است:

<title>This is an example page title – Example.com</title>

در مرورگرهای که دارای تب هستند، این عنوان معمولاً در تب صفحه نمایش داده می‌شود. در تصویر زیر می‌توانید این موضوع را ببینید.

اهمیت عنوان صفحه

پس نباید تگ عنوان را با تیتر اصلی صفحۀ اشتباه گرفت. تیتر اصلی آن تیتری است که کاربر می‌تواند داخل صفحه ببیند که البته در جای خودش اهمیت دارد! ما در یکی از مطالب دیگر وبلاگ به این تیترها و اهمیّت آنها پرداختیم. (تیترهای یک مطلب: اهمیت و نحوۀ استفاده از آنها) اما در این مطلب به آنها کاری نداریم.

عنوان صفحه با چه هدفی نوشته می‌شود؟

یک عنوان مناسب باید دو ویژگی داشته باشد:

  1. باید به شما کمک کند که در یک کلمۀ کلیدی بتوانید رتبۀ مناسبی کسب کنید.
  2. باید کاری کند که توجه کاربر جلب شود و تمایل پیدا کند وارد صفحۀ شما شود.

این دو هدف چندان با هم فاصله ندارند، اما گاهی ممکن است که کمی با هم ناسازگار باشند. اگر رتبه شما خوب باشد اما کسی بروی لینک شما کلیک نکند، این رتبۀ خوب چندان به کار شما نخواهد آمد. در واقع وقتی شما رتبۀ بالایی داشته باشید، اما کسی روی لینک شما کلیک نکند، به مرور زمان رتبۀ شما کاهش خواهد یافت. وقتی هم که مطلب شما تیتر جذابی داشته باشد اما رتبۀ خوبی کسب نکند، شانس اینکه کاربر با آن روبرو شود کم خواهد بود.

حتما بخوانید:  چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

عناوین و نرخ کلیک (CTR)

گوگل از فاکتور نرخ کلیک (Click Through Rate) استفاده می‌کند تا تصمیم بگیرد که مطلب شما چقدر به یک کلمۀ کلیدی مشخص مرتبط است. این یعنی که وقتی گوگل ببیند کلیک‌های چندانی بروی مطلب شما نمی‌شود، به مرور از ارزش مطلب شما خواهد کاست. البته عکس این قضیه نیز صادق است. یعنی اگر که عنوان شما باعث شود که مردم بروی لینک شما کلیک کنند، گوگل نیز رتبۀ شما را افزایش میدهد.

عنوان صفحۀ و کلمۀ کلیدی مورد هدف شما

بعد از آنکه شما یک کلمۀ کلیدی را برای مطلب خود مشخص کردید، باید مطمئن شوید که این کلمه کلیدی در عنوان صفحه شما قرار داده می‌شود. چرا که عنوان صفحه یکی از مهمترین المان‌هایی است که گوگل از طریق آن موضوع صفحۀ شما را مشخص می‌کند. بنابراین نداشتن کلمه کلیدی اصلی در عنوان می‌تواند تا حد زیادی شانس شما را برای داشتن یک رتبۀ خوب کاهش دهد.

البته وجود کلمۀ کلیدی برای جذب کاربر هم اهمیّت دارد. از آنجایی که مردم سرسری به نتایج جستجوی خود نگاه می‌کنند، مهم است که عنوان شما بتواند بلافاصله توجه آنجا را به خود جلب کند. برای اینکه از پس اینکار بر بیایید، داشتن کلمۀ کلیدی اصلی در ابتدای عنوان یک صفحه می‌تواند بسیار مفید باشد، چرا که گوگل زمانی که جستجوی این کلمۀ کلیدی صورت می‌گیرد آن را پر رنگ خواهد کرد.

البته مواقعی هم هست که مطالب مشابه بسیاری با کلمۀ کلیدی شما وجود دارد و رقابت سخت‌تر است. اما شما متوجه می‌شوید که همه کلمۀ کلیدی مورد نظر را در ابتدای عنوان صفحات خود گذاشته‌اند. اگر که با چنین شرایطی روبرو بودید، بد نیست که کلمۀ کلیدی خود را بعد از یک یا دو کلمه بیاورید تا به این ترتیب یک فاصله با ابتدای عنوان داشته باشد و در نگاه کاربر بین نتایج متمایز شود.

تعداد کاراکتر مناسب برای سئوی یک عنوان

طول مناسب یک عنوان با توجه به تعداد کلماتی تعیین می‌شود که گوگل در نتایج خود نمایش می‌دهد. در حال حاضر، گوگل به سه حالت مختلف عناوین را نمایش می‌دهد. این سه حالت شامل صفحۀ عریض، صفحات کوچکتر و همینطور موبایل می‌شوند. در صفحات عریض و موبایل، عنوان نمایش داده شده طولانی‌تر خواهد بود. بگذارید به شما نشان دهیم که این عناوین چگونه به نظر می‌رسند:

حتما بخوانید:  معیارهای ساخت لینک

یک صفحۀ عریض:

نتیجه بزرگ گوگل

نتیجه در یک صفحۀ کوچکتر برای همان لینک:

نتیجه متوسط گوگل

نتیجۀ موبایل برای همان لینک:

نتیجه گوگل در موبایل

 

مشخصاً بهتر است که شما تمرکز خود را بروی نتیجۀ در صفحۀ کوچکتر بگذارید. اما باید به یک مساله دیگر هم توجه کرد. از ابتدای می سال ۲۰۱۶، گوگل حداکثر عرض صفحۀ خود را افزایش داده است و اکنون می‌تواند در صورت وجود فضا، عناوین طولانی‌تر را نیز نمایش دهد. بنابراین پیشنهاد ما این است که مهمترین کلمات کلیدی را در نیمۀ ابتدایی عنوان خود جای دهید تا مشکلی پیش نیاید، اما اگر که عنوان شما در نهایت کمی بلندتر از تعداد کلمات نمایش داده شده در صفحات کوچک شد، آن هم به خاطر اینکه می‌خواستید نام وب‌سایت یا برند خود را نیز وارد کنید: چنین باد!

البته شاید شما هنوز هم گیج باشید و بپرسید “بالاخره گوگل چه تعداد کاراکتر را نمایش می‌دهد؟” در جواب باید بگوییم که بستگی دارد. گوگل دقیقاً تعداد مشخصی کاراکتر را به نمایش نمی‌گذارد، بلکه یک عرض را در نظر می‌گیرد و در آن عنوان را نمایش می‌دهد. این یعنی که تعداد الف‌های نمایش داده شده می‌تواند بیشتر از مثلا سین‌های نمایش داده شده باشد.

عنوان صفحه و فرصت برندینگ

زمانی بود که سئوکارها نام وب‌سایت خود را از عنوان حذف می‌کردند. تصور آنها این بود که تراکم یک عنوان اهمیّت دارد و اسم سایت می‌تواند در این قضیه یک نقش منفی داشته باشد. اما شما نباید اینکار را بکنید. نام برند شما باید در عنوان صفحه ذکر شده باشد و ترجیحاً هم این نام کاملاً مشخص باشد. زمانی که مردم به دنبال یک موضوع می‌گردند و نام شما را چندین بار می‌بینند، حتی اگر که روی لینک شما کلیک نکنند، نام شما در ذهن آنها خواهد ماند. در نتیجه، دفعات بعدی شانس کلیک آنها بروی لینک شما بیشتر است.

حتما بخوانید:  چرا بازاریابی موتورهای جستجو ضروری است؟ - فصل سوم

به علاوه، اگر که شما نام سایت خود را در تگ عنوان جای ندهید، این خطر وجود دارد که گوگل عنوان را خود به خود برای شما تغییر دهد. چرا؟ چون گوگل هم همچون ما فکر می‌کند که نام برند شما باید در عنوان باشد و اگر شما اینکار را نکنید، خودش شخصاً دست به کار می‌شود.

بهینه‌سازی عنوان صفحه بعد از انتشار

گاهی برای ما هم پیش آمده است که یک عنوان بتواند رتبۀ خوبی را در موتورهای جستجو برای ما ایجاد کند، اما برای کاربران چندان جذاب نباشد و به کلیک منجر نشود. در اینطور مواقع با تغییر عنوان توانسته‌ایم شاهد یک افزایش مناسب در تعداد خوانندگان باشیم. به شما هم پیشنهاد می‌کنیم که بعد از مدتی، آمار تعداد خوانندگان یک مطلب را بررسی کنید و در صورت لزوم چنین عنوان را ویرایش دهید.

عناوین شما در شبکه‌های اجتماعی

چیزی که بتواند از منظر سئو یک تگ خوب باشد، لزوماً در شبکه‌های اجتماعی هم موفق عمل نخواهد کرد. در این شبکه‌ها نیازی به رعایت کلمات کلیدی نیست و آوردن نام برند هم بی‌دلیل است. تنها چیزی که اهمیّت دارد، جذب کاربران و ترغیب آنها به کلیک کردن است.

نتیجه گیری نهایی: عناوین صفحه را به درستی انتخاب کنید!

نتیجۀ نهایی این مقاله واضح است: کمی بیشتر زمان بگذارید تا بتوانید یک عنوان خوب برای صفحۀ خود انتخاب کنید و اهمیّت آن را دست کم نگیرید. همچنین اگر می‌بینید که یک مقاله آنطور که باید کاربران را جذب نمی‌کند، دوباره به سراغ آن بروید و عنوانش را تغییر دهید. این موضوع مخصوصاً برای وقتی است که شما یک رتبۀ خوب در جستجو دارید، اما تعداد کلیک‌ها چندان بالا نیست.

دوشنبه 1 آذر 1395

پیج رنک سایت شما چند است ؟

در مقطع دکترا، توسط فردی به نام لری پیج توسعه یافت (الان متوجه می شوید که عبارت پیج رنک از کجا الهام گرفته شده؟!). پروژه تحقیقاتی لری پیج بر اساس کاوش بر روی خواص ریاضیاتی سیستم لینک دهی در دنیای مجازی بود. او روشی را تعریف کرد که هر لینکی در وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد و به هر کدام امتیازی می بخشد. در این سیستم هر لینک از یک وب سایت به عنوان یک رای شناخته می شود. داشتن لینک از وب سایت های محبوب، ارزش بالاتری نسبت به سایت های معمولی دارد.

پیج رنک یک سایت چگونه تعیین می شود؟

پیج رنک گوگل توسط یک فرمول ریاضی اختصاصی مشخص می شود که در آن، تمام لینک هایی که به یک سایت داده شده اند، به عنوان یک رای محسوب می شوند. در حقیقت، سایت شما با سایر سایت هایی که محتوا و کلمات کلیدی یکسان دارند، مقایسه می شود و میزان محبوبیت آن ارزیابی می شود. هر چه تعداد لینک های یک سایت بیشتر باشد و این لینک ها از سایت های محبوب و ارزشمند به دست آمده باشند، آن سایت می تواند رتبه بهتری در موتور جستجوی گوگل کسب کند.

افزایش پیج رنک گوگل - فرمول محاسبه پیج رنک گوگل

گفته می شود گوگل با استفاده از این فرمول، پیج رنک یک سایت را محاسبه می کند.

به همین خاطر کسب بک لینک از دیگر سایت ها بسیار مهم است. هر رای یا لینکی که به سایت شما داده می شود در تعیین ارزش سایت به موتور جستجوگر کمک خواهد کرد. با اینحال تنها تعداد لینک هایی که سایت شما دریافت می کند مهم نیست. گوگل به دنبال لینک های خوب و با کیفیت می گردد و ارزش سایت هایی که به شما لینک داده اند را بررسی می کند. به عنوان مثال، زمانی که از یک سایت مهم با محبوبیت بالا لینک دریافت می کنید، شانس اینکه در نتایچ گوگل رتبه بندی بالاتری کسب کنید، بیشتر خواهد شد.

پیج رنک و ارتباط آن با سئو

سئو سایت شما بیشتر از هر چیزی به این موضوع بستگی دارد که آیا کاربران می توانند از طریق کوئری های جستجو در موتور های جستجوگر به راحتی آن را پیدا کنند یا خیر. اگر پیج رنک سایتتان بالا باشد، احتمال دیده شدنش در موتورهای جستجوگر بیشتر می شود. در این شرایط، در نتایج اول صفحه جستجو خواهید بود. به همین منظور باید تا حد امکان تلاش کنید که وب سایتتان پیج رنک بالایی را به دست آورد.

خب، حتماً از خود می پرسید چگونه می توان پیج رنک گوگل را افزایش داد؟ همانند سایر کسب وکارها، سایت شما باید دارای استراتژی بازاریابی مناسبی باشد. در مورد پیج رنک این موضوع به این معنی است که نه تنها باید توجه ویژه ای مشتریان دست به نقد خود را داشته باشید، بلکه باید توجه آن دسته از وب سایت هایی که می خواهید به شما لینک دهند را نیز جلب کنید.

اگر سایت شما دارای محتوا و سئوی داخلی فوق العاده است (کلمه کلیدی، متا تگ و …)، باید استراتژی را برای آن در نظر بگیرید تا توسط کاربران دیده شود. در ادامه به برخی از استراتژی های لینک بیلدینگ اشاره می کنیم که می تواند در به دست آوردن پیج رنک بالاتر به شما کمک کند:

  • وب سایت خود را دایرکتوری های ارزشمند و محبوبی همچون یاهو، Dmoz یا Citysearch قرار دهید. از قرار دادن سایت خود در لینک فارم ها (مزارع لینک) پرهیز کنید. این سایت ها لینک های ارزشمندی برای شما فراهم نمی کنند.
  • سعی کنید محتوایی داشته باشید که توسط سایت های نقد و بررسی معتبر و قابل اعتماد، مورد بررسی قرار می گیرد. نقد و بررسی های غیر پولی بهترین روش برای دریافت لینک محسوب می شوند.
  • سایر وب سایت های موجود را بررسی کنید و از آنها بخواهید به سایت شما لینک بدهند. سرمایه گذاری مشترک یک روش خوب برای تبادل لینک محسوب می شود.
  • به انجمن های آنلاینِ محبوب بپیوندید و کامنت های با ارزشی در پُست های مرتبط آنها ارسال نمایید. شما می توانید در بحث های موجود شرکت کنید و در میان این بحث ها به سایت خود لینک دهید. مطمئناً دیگر کاربران نیز اگر از مطالب شما لذت ببرند، به سایت شما لینک خواهند کرد. (هر چند به خاطر داشته باشید که کامنت گذاری بیش از حد می تواند وب سایت شما را به گوگل پنالتی دچار کند).
  • مقالات خود را در سایت های محبوبِ ثبتِ مقاله منتشر کنید و لینکی به سایت خود بدهید.
  • مقالاتی را بنویسید که بتواند توجه افراد را به خود جلب کند. چنین مقالاتی می توانند منبع ارزشمندی برای افراد باشند. اگر یکی از مقالات یا پُست های وبلاگ شما توسط شبکه های اجتماعی پربازدید به اشتراک گذاشته شود، نه تنها بک لینک قدرتمندی دریافت می کنید بلکه افزایش خوبی در ترافیک سایتتان خواهید داشت.
حتما بخوانید:  چگالی کلمات کلیدی چیست؟

آیا می توان پیج رنک گوگل را دستکاری کرد؟

از آنجایی که پیج رنک گوگل الگوریتمی بر مبنای هایپرلینک هایی است که به سایت داده می شود، بسیاری از وبمسترها و شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو تلاش می کنند سایت هایی با پیج رنک بالا را به فروش برسانند. بنابراین وبمسترها می توانند با پرداخت مبلغی مناسب، لینکی را از سایتی محبوب و معتبر خریداری کنند که این موضوع نه تنها باعث افزایش ترافیک سایتشان می شود، بلکه رتبه گوگل شان را نیز افزایش چشمگیری خواهد داد.

اگرچه خرید لینک ممکن است یک استراتژی بازاریابی خوب محسوب شود، اما گوگل به شدت با آن برخورد می کند و اگر متوجه این موضوع شود وبمستر را جریمه خواهد کرد. دلیل اصلی برای این سخت گیری، این است که خرید و فروش لینک می تواند باعث دسنکاری نتایج گوگل شود و همین موضوع از ارزش و اعتبار الگوریتم رتبه بندی گوگل می کاهد. اگر گوگل متوجه شود یک وبمستر برای افزایش پیج رنک خود، اقدام به خرید و فروش لینک کرده است، از ارزش سایت می کاهد یا به طور کلی آن را جریمه می کند. در این شرایط ممکن است پیج رنک شما به صفر کاهش پیدا کند یا سایتتان Sandbox شود. به این معنی که سایت شما در هیچ یک از نتایج جستجوی گوگل نشان داده نخواهد شد.

البته روش های قانونی برای خرید لینک وجود دارد. یک وبسمتر باید صفت Nofollow را به HTML لینکی که در سایت خود قرار می دهد، اضافه کند. این کار به وبمسترها اجازه می دهد لینک های قانونی را خرید و فروش کنند بدون اینکه به سیستم پیج رنک، آسیبی وارد نمایند.

به دست آوردن پیج رنک بالا یک فرآیند خودکار نیست. برای اینکه پیج رنک بالایی داشته باشید باید زمان و تلاش خود را صرف تولید محتوای ارزشمند کنید و سعی کنید به مرور زمان از وب سایت های مطرح، لینک دریافت کنید. با تلاش و پیگیری مستمر مطمئناً می توانید وب سایتی داشته باشید که گوگل آن را معتبر می داند.

خداحافظ گوگل تولبار!

شاید تا اینجای مقاله بسیار امیدوار کننده بود، اما همین چند وقت پیش بود که گوگل تصمیم گرفت، گوگل تولبار را از دسترس خارج سازد. گوگل تولبار چیست؟ گوگل تولبار دقیقاًً همان افزونه ای بود که بر روی مرورگرتان نصب می کردید و از طریق آن می توانستید پیج رنک یک سایت را مشاهده نمایید.

اگر تا به حال از گوگل تولبار استفاده نکرده اید جای نگرانی ندارد، چون این تولبار به کلی از دسترس خارج شد. اما اگر جزو آن دسته از افرادی بودید که با آن آشنایی داشتید با از آن استفاده می کردید، پس بهتر است با آن خداحافظی کنید.

حذف گوگل تولبار به معنی این نیست که پیج رنک گوگل بی اهمیت شده است، بلکه به این معنی است که شما دیگر نمی توانید پیج رنک سایت ها را مشاهده نمایید. گوگل، تولبار خود را در سال ۲۰۰۰ به بازار روانه کرد، اما رفته رفته با مشاهده برخی فعالیت ها پشتیبانی از آن را محدود کرد. تا اینکه در سال ۲۰۱۱، پشتیبانی از مرورگر فایرفاکس را به کلی قطع کرد. همچنین، آخرین به روز رسانی تولبار گوگل ۱۰ ماه به طول انجامید. همۀ این ها نشان می دهد که گوگل یک شبه این تصمیم را نگرفته است، بلکه از همان ابتدا فعالیت های سایت های مختلف و نتایجشان را زیر نظر داشته است.

افزایش پیج رنک گوگل - گوگل تولبار ابزار نشان دهنده پیج رنک

تا اواخر سال ۲۰۱۵، کاربران می توانستند از طریق گوگل تولبار پیج رنک سایت خود را مشاهده کنند. نوار سبز نشان دهنده پیج رنک یک سایت بود.

اما شاید از خود بپرسید، چرا گوگل این کار را انجام داد؟ خب، اجازه بدهید راحت بگوئیم. در سال ۲۰۰۰، زمانی که گوگل تولبار ارائه شد، وب مستر ها به اهمیت لینک ها، آگاه شدند. به همین دلیل، بازار سیاه بزرگی برای خرید و فروش لینک (و حتی وب سایت!) به راه افتاد. همانطور که در بالا گفتیم، لینک بیلدینگ با چنین روش هایی، مطمئناً نتایج طبیعی موتورهای جستجوگر را تحت الشعاع قرار می داد. به این ترتیب، وب سایت های بسیار ضعیفی با چنین روش هایی توانسته بودند به صدر نتایج جستجو برسند. عده ای دیگر نیز که توان خرید لینک نداشتند، شروع به لینک سازی اسپم کردند. شاید شما هم چند سال پیش را به خاطر داشته باشید، زمانی که مثلاً کلمه فوتبال را در گوگل جستجو و بر روی نتایج جستجو کلیک می کردید و در کمال ناباوری به فروشگاه خرید و فروش عینک منتقل می شدید!

حتما بخوانید:  5 اشتباه در تولید محتوا که باید از آن ها اجتناب کنید

همۀ این عوامل (که باعث اختلال در نتایج جستجوی طبیعی گوگل شده بود) باعث شد گوگل به مرور زمان و با اعمال قوانین و پنالتی های جدید از اهمیت لینک سازی کم کند و بیشتر به محتوا اهمیت دهد. حذف تولبار گوگل نیز به همین علت انجام شد.

پیج رنک سایت شما

پیج رنک گوگل بر اساس میزان اهمیتی که سایت شما در دنیای مجازی دارد، سنجیده می شود. اگرچه همانطور که گفتیم، کاربران دیگر به پیج رنک سایتشان دسترسی ندارند و با حذف گوگل تولبار، تنها گوگل پیج رنک یک سایت را می داند، اما این بدین معنی نیست که پیج رنک بی اهمیت شده است.

مواد اصلی رتبه بندی یک سایت در گوگل شامل غنای محتوا (غنی بودن محتوا)، آتوریتی صفحه، چگالی کلمات کلیدی، بک لینک ها، ترافیک و تقاضای جستجو است. هیچ کس در خارج از گوگل، فرمول دقیق محاسبه پیج رنک را نمی داند اما مطالعات بسیار زیادی بر روی این مقوله انجام شده است. پیج رنک سایت شما نتیجه نهایی همه محاسباتی است که انجام می شود. هر چقدر پیج رنک بالاتری داشته باشید شانس نشان داده شدن سایت شما در گوگل بالاتر می رود.

خب، اول از هر کاری باید مقدار پیج رنک خود را بیابید. در نهایت می توانید بر همین اساس اهمیت سایت خود در موتور جستجوی گوگل را تخمین بزنید. از آنجایی که گوگل تولبار دیگر از کار افتاده است، دیگر نمی توان پیج رنک سایت را مشاهده نمود، اما در ادامه به سیستم امتیاز دهی که گوگل در گذشته استفاده می کرد اشاره می کنیم. به احتمال زیاد گوگل هنوز هم از این روش برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

اگر در گذشته از تولبار گوگل استفاده می کرده اید، بهتر است بدانید نوار سبز رنگی که بر روی گوگل تولبار قرار داشت و از ۰ تا ۱۰ به سایت ها نمره می داد، نشان دهنده پیج رنک سایت شما بوده است.

افزایش پیج رنک گوگل - پیج رنک سایت شما

پیج رنک گوگل در واقع مقیاسی از نمره ۰ تا ۱۰ است که به وب سایت ها تعلق می گیرد. ۰ بدترین نمره و ۱۰ بهترین نمره است. تنها سایت هایی مانند گوگل، مایکروسافت، اپل و Adobe، پیج رنک ۱۰ دارند.

همانطور که گفتیم پیج رنک گوگل از مقیاس ۰ (بدترین) تا ۱۰ (بهترین) است. اگر پیج رنک های مختلف را مورد بررسی قرار دهید، متوجه خواهید شد بیشتر آنها پیج رنک ۰ تا ۷ دارند زیرا به دست آوردن پیج رنک ۸ ،۹ و ۱۰ برای بیشتر سایت ها غیر ممکن است. بنابراین اگر پیج رنک سایت شما ۷ بوده است باید احساس خوبی داشته باشید.

  • پیج رنک ۰: اگر سایت شما دارای پیج رنک صفر باشد باید بدانید که در گوگل حضور ندارید یا کار خود را تازه شروع کرده اید. این پیج رنک به هیچ عنوان خوب نیست.
  • پیج رنک ۱: بسیار ضعیف. بهترین قسمت این پیج رنک این است که نشان می دهد در گوگل حضور دارید.
  • پیج رنک ۲: ضعیف. خبر خوب این است که می توانید حضور خود را در گوگل بهبود ببخشید.
  • پیج رنک ۳: متوسط. بیشتر سایت ها دارای پیج رنک ۳ هستند.
  • پیج رنک ۴: بالاتر از متوسط. سایت شما در حال بهبود است.
  • پیج رنک ۵: خوب. با وجود چنین پیج رنکی ممکن است در برخی از کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل حضور داشته باشد.
  • پیج رنک ۶: عالی. حتماً کارهای خوبی انجام داده اید. می توانید برای موقعیت های برتر رقابت کنید.
  • پیج رنک ۷: اگر چنین پیج رنکی داشته باشید، سایت شما جزو بهترین و برترین سایت ها محسوب می شود. بیشتر شرکت های کوچک و متوسط بهتر است رویای این پیج رنک را در سر نداشته باشند.
  • پیج رنک ۸: حتماً شرکت بزرگی هستید.
  • پیج رنک ۹: بسیار بزرگ و با اهمیت تر از سایت هایی همچون ESPN.com هستید. سایت هایی همچون CNN و Yahoo چنین پیج رنکی دارند.
  • پیج رنک ۱۰: این پیج رنک متعلق به بهترین سایت ها همچون گوگل، مایکروسافت، اپل و ادوبی است.
حتما بخوانید:  لینک بیلدینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

نتیجه گیری

وبمسترها باید بدانند که لینک ها مانند گذشته در رتبه بندی سایت در گوگل تاثیری ندارند و از میزان اثر آنها کاسته شده است. در به روزرسانی های جدید گوگل، ربات ها مانند یک بازدیدکننده معمولی، وب سایت ها را بررسی می کنند. موتورهای جستجوگر در یک سایت به دنبال مرتبط بودن موضوع، آسان بودن استفاده و کیفیت بالا هستند.

بنابراین اگر سایتی دارید که به کاربران اجازه می دهد به موارد دلخواه خود به سادگی دست پیدا کنند، رتبه بندی بهتری خواهید داشت. اگر دوست دارید رتبه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید به نکات کلیدی زیر توجه نمایید:

  • مرتبط بودن: ابتدا مطمئن شوید چیزی که قولش را به بازدید کننده داده اید را در وب سایت تان دارید. اگر کلید واژه های هدف شما نشان می دهد که محتوایتان در مورد درمان چین و چروک صورت است، باید مطلبی با همین موضوع را با یک کلیک در اختیارشان قرار دهید. برای این کار از محتوای مرتبط و مناسب استفاده کنید. در این شرایط، استفاده از صفحات فرود مناسب و نیز Call to Action ها می تواند ایده خوبی باشد.
  • ساختار کاربر پسند: بیشتر صاحبان سایت ها، زمان کافی برای تجزیه و تحلیل ساختار سایت صرف نمی کنند و ایرادات آن را برطرف نمی کنند. یک منوی ناوبری روشن و واضح با عناوین مناسب می تواند کار را برای بازدید کننده ساده تر کند و او را در یافتن اطلاعات مورد نیازش یاری نماید. صفحات خود را با عناوین بسیار پر نکنید، از منوهای کشویی استفاده کنید تا مطمئن شوید کاربران تان به خوبی در سایت تان گردش می کنند.
  • کیفیت: در طول چند سال اخیر، استانداردهای موجود برای کیفیت، رشد بسیار زیادی داشته است. از آنجایی که گوگل سعی می کند تجربه کاربری را در سایت خودش بهبود ببخشد، شما نیز باید خود را به روز نگه دارید. اگرچه نمی توانید همانند گوگل یک سایت عالی باشید اما سعی کنید محتوای با کیفیتی ارائه کنید تا بهترین جایگاه را در گوگل داشته باشد. محتوای با کیفیت، یکی از بزرگترین مواردی است که در به روزرسانی های جدید به آن اشاره شده است. اگر سایت شما به روز نمی شود یا محتوای کم کیفیت و نامرتبط دارد، از نتایج جستجوی گوگل حذف خواهد شد. سعی کنید از فریلنسرهای مختلف برای ایجاد محتوای مناسب استفاده کنید. هر چقدر محتوای بهتر و با کیفیت تری داشته باشید رتبه بهتری در گوگل خواهید داشت.
( تعداد کل: 30 )
   1      2      3      4      5      6      >>