X
تبلیغات
رایتل
سه‌شنبه 27 مهر 1395

ترفندهای سئو و بهینه سازی سایت در سال 95

دیگه با این همه توضیحاتی که تا حالا دادیم، بهونه ای پذیرفته نمیشه. حتما دیگه میدونید که سایتتون چقدر روی مردم و حسی که نسبت به کار شما دارن اثر میذاره. از اون مهمتر، روی فروشتون اثر داره. به واقع سرمایه گذاری روی سایت، تو این عصر جدید، بخصوص سال 95 میتونه سود کسب و کارتون رو افزایش بده و افزایش خواهد داد.


تو این مقاله 10 تا راهکار برای افزایش تأثیر سایتتون پیشنهاد می کنیم:

  • تازه سازی لوگو

شاید به نظرتون عجیب باشه که تو مقاله ای که درباره سایت هاست، راجع به لوگو حرف بزنیم. اما لوگو مثل قلب برند میمونه. پایه و اساس تمام چیزهاییه که هویت بصری کارتون رو بر اساس اونها میسازید. پس اگه لوگوتون ایرادی داشته باشه، برندتون صدمه میبینه. بخصوص وقتی تو سایتتون باشه. 
حالا از کجا بدونیم، لوگو داره به برند لطمه میزنه؟

  • وقتی لوگو قدیمی باشه باعث میشه شرکت و سایتتون به نظر قدیمی و منسوخ بیاد
  • لوگویی که فقط قسمتی از برند رو نمایش میده (نه تمام برند رو) میتونه به درک دیگران از برند صدمه بزنه.
  • اگه لوگو به اندازه مناسب نباشه، خواناییش تو مقیاس های کوچیک کم میشه.
  • لوگویی که وابسته به بافت و نسج ماده ای باشه که روش حک میشه، همیشه مناسب نیست.
  • لوگویی که توسط یه متخصص طراحی نشده باشه، به نظر غیرحرفه ای میاد.

میتونستم این لیست رو همچنان ادامه بدم، اما دیگه تا همینجا منظورمو متوجه شدید. اگه لوگوتون نیاز به بازسازی داره، حتما این کارو بکنید. سایتتون رو بر اساس یه لوگوی معیوب نسازید، وگرنه سایتتون هم معیوب میشه.
آخرین نکته در مورد لوگو اینه که با متخصص برندسازیتون مشورت کنید. دوستان، خونواده و کارمندانتون، همشون یه ارتباط احساسی با لوگو دارن که ممکنه روی قضاوتشون اثر بذاره.

  • شعار جدید

شعار هم دارید؟ از نظر ادبی آراسته هست؟ تمام امکانات و ویژگی های کارتون رو شامل میشه؟
معمولا خیلی ها قدرت شعار رو دست کم میگیرن. اما در اصل جزء حیاتی هویت هر برندی هستن- البته در صورتی که خوب باشه.
قدرت جمع بندی کل یه کسب و کار تو چند کلمه معمولا دیده نمیشه. به علاوه کار خیلی خیلی سختی هم هست. برای همینه که خیلی از صنایع، شعارای بد و ناموزونی دارن.
مشکلات معمول شعارها:

  • فقط به یک یا دو جنبه برند اشاره می کنن.
  • زیادی طولانیه: بیشتر از 7 کلمه.
  • یه عبارت رایج یا کلیشه ایه.
  • اسم شرکت توش بکار رفته.
  • خوبی های شرکت رو برای مشتری هاتون در خودش جا نداده.

حالا اصلا چرا شعار انقدر برای سایت مهمه؟ خب، یه شعار عالی ظرف چند ثانیه خونده و درک میشه. و وقتی کاربر وارد سایتتون میشه فقط همون چند ثانیه رو فرصت دارید که روش اثر بذارید، وگرنه اگه ظرف اون چند ثانیه از سایتتون خوشش نیاد، صفحه رو میبنده و میره سراغ یه سایت دیگه.
دوباره میگم، شعار درست کردن برای یه شرکت کار آسونی نیست. اگه بودجه کافی دارید یه زبانشناس برای این کار استخدام کنید.

  • بازطراحی سایت

فناوری وب و طراحی با سرعت نور حرکت می کنه. طبق تخمینی که ما زدیم، معمولا یه سایت بعد از 3 سال به نظر قدیمی میاد (اون هم به شرطی که توسط یه گروه با استعداد و آگاه طراحی شده باشه). اگه بیشتر از 3 سال طول بکشه، مشتری ها و بازدیدکننده هاتون متوجه این قضیه میشن. جدا از ظاهر قدیمی سایت، فناوری های قدیمی و مشکلات کارایی هم احتمالا برای سایتتون پیش میاد.
یادتون باشه که وقتی مردم آنلاین خرید می کنن، به چند تا سایت سر میزنن و اگه سایت های رقباتون بهتر کار کنن و خوشگل تر باشن، از اون ها خرید می کنن.
نکته: اگه سایتتون واکنش گرا نیست (سازگار با موبایل)، ظاهر سایتتون مشکل داره و خیلی وقته که از زمان بروزرسانی سایتتون گذشته. امروزه ترافیک تلفن همراه داره از ترافیک کامپیوترهای رومیزی سبقت میگیره و روز به روز هم بیشتر میشه. 
نکات طراحی سایت:

  • با طراحی واکنش گرا با یه تیر دو تا نشون بزنید. سایتتون هم صفحه نمایش های بزرگ رو پر میکنه و هم صفحه نمایش های کوچیک.
  • عکس های بزرگ و زیبا تفاوت بزرگی ایجاد می کنن، و تصاویر بی کیفیت میتونن یه سایت عالی رو خراب کنن. یه متخصص برای اینکار استخدام کنید.
  • با شرکت طراحی ای کار کنید که هم در سئو تخصص داشته باشه و هم در تجربه کاربری.
  • یه سایت زیبای بی محتوا هیچ هدفی رو دنبال نمی کنه. مخاطبانتون رو با مطالب مفید جذب کنید.

شرکت طراحی سایت دارکوب با متخصصان حرفه ای در زمینه سئو (خانم مریم عمادی) و گرافیک سایت (خانم پریناز شهاب الدین) بهترین تجربه کاربری و سئو رو برای سایتتون فراهم می کنن. علاوه بر این، با استفاده از خدمات گروه ما میتونید از دانش و تجربیات افراد با خبره ای مثل آقایان احمد بالوی پور و احسان ادب زاده در زمینه برنامه نویسی سایت، و آقای محمد بالوی پور در زمینه توسعه سایت بهره مند بشید و بهترین نتایج رو برای سایت و شرکتتون بدست بیارید.

  • سئوی سایتتون رو ارتقا بدید

سایتتون برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده و آماده رشد در سال 95 هست؟ همه صفحات برای یک عبارت خاص بهینه سازی شده اند؟ آخرین باری که سایتتون رو از نظر سئو بررسی کردید کی بود؟ گوگل هر ماه الگوریتمشو تغییر میده. اگه میخواهید از سرچ هایی که مردم انجام میدن ترافیکی هم نصیب شما بشه، باید یه راه و روش دائمی برای سئو داشته باشید. 
نکته های سئو:

  • همیشه مطالب با کیفیت جدید بنویسید
  • همیشه دنبال موقعیت های ساخت بک لینک باشید.
  • سعی کنید همه مطالبی که مینویسید یا حداقل بیشترش، کلیدواژه ها رو هدف گرفته باشند.
  • حضور آنلاین سایتتون رو در کانال های دیجیتالی افزایش بدید: کانال های اجتماعی، پست الکترونیک، وبلاگ نویسی، ویدئوها و غیره.
  • دنبال مشکلات فنی سئو مثل محتوای تکراری، مطالب بدون عنوان بگردید یا مثلا مشکلات توصیفات متا، تگ های ALT، نقشه سایت، لینک های خراب، مشکلات ساختمان و قالب سایت، مسائل شاخص بندی و غیره.
  • اگه تو فکره بازطراحی سایتتون هستید، اول مطمئن بشید که سئوی سایتتون از همون اول درست اجرا شده باشه.

اگه نیاز به بازطراحی سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) هستید، متخصصان ما در شرکت طراحی سایت و سئوی دارکوب میتونن بهتون کمک کنن. اطلاعات تماس رو میتونید از صفحه اصلی سایت بردارید و تماس بگیرید.

  • مطالب و محتوای سایت رو بررسی کنید

مطالب سایتتون بروز هستند؟ مشکلات نگارشی ندارن؟ خوب نوشته شدند؟ برای سایت نوشته شده اند؟ مردم وقتی دارن مطلبی رو توی وبسایت ها میخونن، نسبت به وقتی که دارن کاغذهای چاپی رو میخونن متفاوت میخونن. بازدیدکننده های سایت ها، مطالب رو اسکن می کنن و سریع رد میشن. برای همین باید سایتتون طوری نوشته شده باشه که اسکن کردنش راحت باشه.
نکات محتوای سایت:

  • برای جدا کردن قسمت های مختلف متن، از عنوان های مناسب استفاده کنید.
  • از فهرست های دایره دار (مثل همین فهرست) استفاده کنید.
  • بین هر پاراگراف یه فاصله بگذارید.
  • از عکس، ویدئو و اینفوگرافی استفاده کنید.
  • درخواست هاتون برای اقدام کاربر رو بازرسی کنید

مهمترین کارهایی که کاربر بعد از ورودش به سایتتون باید انجام بده چیه؟ حتما اون کارها رو به ترتیب اهمیت بنویسید. مهمترین درخواستی که از کاربر دارید رو توی صفحه نخست و بالاتر از بقیه مطالب نوشتید؟
هر صفحه ای برای خودش یه درخواست برای اقدام داره؟ یادتون نره که باید تمام مطالب سایتتون کاربرها رو به سمت یه هدفی سوق بده. و اون اهداف باید شفاف و واضح باشن.
نکاتی درباره درخواست برای اقدام:

  • اطلاع رسانی کنید. بذارید کاربرها بدونن وقتی جایی کلیک کنن قراره چه اتفاقی بیفته.
  • از مزایا صحبت کنید. مثال: با ثبت نام برای خبرنامه ما از 20% تخفیف برخوردار شوید.
  • برای تمام دکمه ها از طراحی سلسله مراتبی یکسانی استفاده کنید. این کار باعث میشه کاربرها بهتر نحوه کار با سایت رو یاد بگیرن.
  • یک بازرسی با تلفن همراه انجام بدید

تو سال 95 احتمالا بیشتر کاربرانتون با تلفن همراه یا تبلت از سایتتون استفاده می کنن. کار با سایتتون برای اونها راحته؟ کلیک کردن رو دکمه ها یا ثبت نام برای استفاده از خدمات چطور؟ کاربرها میتونن با دستگاه تلفن همراهشون راحت از سایتتون خرید کنن؟ شانسه دیگه. میتونه راحتتر باشه.
صفحه به صفحه تو سایتتون بگردید تا مطمئن بشید که با تلفن همراه سازگاره.
نکاتی درباره سازگاری با تلفن همراه:

  • مراحل عضویت رو کوتاه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که پیوندها با فاصله مناسبی از هم قرار دارن تا با انگشت های چاق هم راحت بشه روشون کلیک کرد.
  • ورود به سایت رو با یه حساب کاربری از یه سایت دیگه مثل فیسبوک یا گوگل هم امکان پذیر کنید تا مقدار اطلاعاتی که مردم باید وارد کنن کمتر بشه.
  • سایتتون رو با تست سازگاری با موبایلِ گوگل بررسی کنید.
  • اهدافتون رو دنبال کنید

یکی از بهترین راه های بهینه سازی سایت اینه که داده های به درد بخور و معتبر داشته باشید. اما اگه بخواهید فقط تجزیه و تحلیلشون کنید فایده ای نداره. باید تنظیمات آنالتیک رو طوری سفارشی کنید که اهداف مهمتون رو دنبال کنه.
گوگل آنالتیک (Google Analytics)
اول باید مطمئن بشید که تنظیمات گوگل آنالتیک روی سایتتون نصب باشه. رایگان و جالبه.
ردیابی گوگل (Google Tracking)
از ردیابی فروشگاه اینترنتی و اهداف گوگل آنالتیک برای تعیین و پیگیری اقدامات مهمی که تو سایتتون اتفاق میفته استفاده کنید. عملیات کلیدیتون رو تعریف کنید و امتحان کنید ببینید میتونید ردیابیشون کنید یا نه. با گوگل آنالتیک، قسمت event tracking یا ردیابی حوادث میتونید بازدیدها، رفتارها یا کلیک های خاصی رو ردیابی کنید.
تست A-B
به نظرتون تغییر رنگ دکمه های درخواست برای اقدام، فروش سایتتون رو افزایش میده؟ تغییر رنگ پیام ها باعث پیشرو شدن شما تو حرفه و کارتون میشه؟ تغییر ترتیب گزینه های مسیریاب ها باعث جذب بیشتر مخاطب میشه؟
تست A-B یا A-B Testing یکی از راههای بهینه سازی سایته که موفقیت رو تضمین می کنه. گوگل یه ابزار تست A-B رایگان داره اما تست های دیگه ای هم هستن. مثلا Optimizely الآن برنامه مورد علاقه منه.

  • تجربه کاربری رو بهینه کنید

لازم نیست حتما یه متخصص تجربه کاربری باشید تا بفهمید بعضی کارها رو نمیشه تو سایتتون انجام داد یا انجامشون سخته. بهترین راه کشف مشکلات کارایی سایت اینه که از مشتری هاتون بپرسید. میتونید براشون یه ایمیل با یه پرسشنامه بفرستید.
میتونید به جای اینکار یه کار دیگه انجام بدید. یه فهرست از کارهایی که معمولا افراد توی سایتتون انجام میدن تهیه کنید و از دوست یا یکی از اعضای خانوادتون بخواهید که اون کارها رو توی سایتتون انجام بده و هرچی به ذهنش میرسه یادداشت کنه.

  • عضو گیری

توی سایتتون آدرس ایمیل ها رو جمع می کنید؟ تا الآن به اندازه کافی جمع شده؟ معمولا "عضویت در سایت با ایمیل" هایی که بالا یا پایین سایت ها گذاشته میشن به چشم نمیان. باید از مزایای عضویت برای کاربرهای سایتتون بگید تا توجهشونو جلب کنید.
نکات عضو گیری:

  • یک کوپن تخفیف برای کسایی که توی خبرنامه عضو میشن در نظر بگیرید.
  • یک کتاب الکترونیکی رایگان برای کسایی که توی خبرنامه عضو میشن در نظر بگیرید.
  • از یک پاپ-آپ خبرنامه که توی صفحات به خصوصی ظاهر میشه یا مثلا بعد از یه مدت مشخصی ظاهر میشه استفاده کنید و نتیجش رو امتحان کنید.
  • به مشتری ها این امکان رو بدید که طی بازدید، ایمیلشون رو به فهرستتون اضافه کنن.

اگر برای هرکدوم از بهینه سازی هایی که گفته شد به کمک احتیاج داشتید میتونید از گروه دارکوب مشاوره بگیرید.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.