X
تبلیغات
رایتل
سه‌شنبه 27 مهر 1395

سئو سایت را با تبلیغات گوگل تقویت کنیم؟

خیلی ها میپرسن که اصلا با گوگل ادوردز میشه سئو رو تقویت کرد یا نه؟ و تو جوابش هم خیلی اما و اگرها هست. بیشتر بازاریاب های دیجیتالی دوست دارن گوگل ادوردز (Google Adwords) رو جزء روش های تبلیغاتی حساب کنن نه سئو. اما به هر حال چه گوگل ادوردز و چه سئو، اهداف هر دو یکیه: ترافیک و تبدیل.


هدف اصلی سئو اینه که کسب و کارتون تو شبکه آنلاین بیشتر دیده بشه و تو صفحه نتایج بیاد (ایده آل اینه که تو صفحه اول دیده بشه). اما خیلی از متخصص های سئو اعتقاد دارن که گوگل ادوردز روی رتبه سایت ها اثری نداره. شاید هم درست بگن، اما داده هایی که از تحلیل تبلیغات بدست میاد، میتونه بهمون اطلاعات خوبی از سایت بده. در واقع میتونیم با نتایج حاصل از اون گزارش ها تو اصلاح روش های سئو بهره ببریم.
شما میتونید برای اینکه سایتتون بالای صفحه نتایج نمایش داده بشه پول بدید ، اما با سئو خودش به طور طبیعی تو جایگاه رتبه اول نتایج قرار میگیره. اما اینکه چی باعث میشه یه بازدیدکننده رو تبلیغ کلیک کنه (و در نهایت تبدیل به مشتری بشه) همون چیزیه که متخصص های سئو میتونن ازش برای بهتر کردن رتبه طبیعی بهره ببرن. 
ما هم تو دارکوب این کارو به کمک آقایان بالوی پور و خانم عمادی انجام دادیم و تو این مقاله قصد داریم خلاصه ای از یافته هامونو در اختیارتون بذاریم.

  • برای اینکه با گوگل ادوردز بتونید سئو رو تقویت کنید، از داده های کلمات کلیدی استفاده کنید.

گوگل ادوردز درباره کلیدواژه ها خیلی حرف برای گفتن داره. کلیدواژه ها نقطه کانونی دنیای سئو هستن. حتی قبل از اینکه بخواهید برای تبلیغات هزینه کنید، گوگل ادوردز بخشی داره به اسم keyword planner که میتونید باهاش هدفتونو اصلاح کنید و نتایجتونو بهبود ببخشید. خیلی به اصول سئو نزدیکه. حتی میتونه مکمل ابزارهای دیگه ای که برای کلیدواژهاتون استفاده می کنید باشه.
کلیدواژه ها و گروه های کلیدواژه ای بهتون میگن که چطور بتونید بهتر یه گروه از مخاطب ها رو هدف بگیرید. مثلا "سئو" با وجود اینکه خیلی محبوبه ولی هیچ وقت بهتون نمیگه که یه کاربر داشته چی سرچ می کرده. از طرف دیگه "نکات سئو" یا SEO tips دقیقا میذارتتون رو نقشه و جواب یه جستجوی خاص رو نشونتون میده. 
تعداد دفعاتی که تبلیغ نمایش داده شده هم یکی دیگه از اطلاعاتیه که میتونه تو تقویت سئو کمکتون کنه. هر تبلیغی که تعداد دفعات نمایشش بالاتر باشه نشون میده چه عبارتی بیشتر سرچ شده که تو اون تبلیغ بوده و در نتیجه میتونید اونو به عنوان کلمه کلیدی مطالبتون بکار ببرید، به خصوص تعداد کلیک های تبلیغات تو گوگل خیلی برای این جور نتیجه گیری ها خوبن. اگه نرخ تبدیل در مقایسه با تعداد کلیک ها پایین بود، میفهمید که یه مشکلی هست. جستجو منجر به اقدام نشده، پس حتما مطلب شما راه حل خوبی برای اون کاربر ارائه نداده بوده. اینجا میتونید از ابزار سئو برای حل این مشکل استفاده کنید.

  • تعداد دفعات نمایش گوگل ادروردزتونو اندازه بگیرید.

هرچی بگیم آنالتیک ها قوی ترین ابزار بهبود دائمی سایتن بازم کمه. به عنوان یه کسب و کار آنلاین، باید رو سئو کار کنید، اما در عین حال تا وقتی که این کارها نتیجه بده از تبلیغ هم بهره ببرید.
اگه راجع به تفاوت رتبه کلیکی و کلیدواژه ها (در حقیقت عبارت جستجو شده که میتونه کلیدواژه شما بشه) مطالعه کنید، ارزش تبدیلشونو بررسی کنید و ببینید چه عبارت هایی بازدیدکننده رو به سایت می کشونن، اونوقت میتونید بفهمید که چطوری میشه با گوگل ادوردز سئو رو تقویت کرد.
توی تبلیغاتتون یادتون نره که ارتباط بین ظاهر و محتوا حفظ بشه. تیترها، متن و قالب میتونن رو تصمیم کاربر برای کلیک اثر بذارن. همین ها رو سئو هم اثرگذارن.

  • با استفاده از تبلیغ گوگل ادرودز، سئوی سایتتون رو تقویت کنید.

نگرانی هر روزه ی شما برای سئو اینه که کلیدواژه های درستی انتخاب کنید که علاوه بر اینکه ترافیک رو روونه سایتتون کنن، تبدیل هم داشته باشن. نمیشه همینطوری بدون تحقیق یه چیزی انتخاب کرد. یه سری ابزارهایی هستن برای سئو که میتونید باهاش قدرت کلیدواژه ها رو اندازه بگیرید.
اما اگه از خود مخاطب تأیید بگیرید دیگه نه تنها تو وقت صرفه جویی کردید، حتی نهایتا تو هزینه های مالی هم صرفه جویی میشه.
به جای اینکه چند ماه وقت بذارید و مطالبتونو تست کنید و جواب هارو رمزگشایی کنید، و دائما مواظب باشید ببینید رتبه سایتتون بالاتر میره یا ثابت مونده، یه بودجه ای برای سئو ادوردز کنار بذارید. شاید به نظرتون ضد و نقیض بیاد، اما نتیجه میده، بخصوص وقتی مطمئنید یه سری تم ها باید خوب جواب بدن اما هنوز اثری مشاهده نکردید.
میتونید برای یه مدت کوتاه، گوگل ادوردز رو با کلیدواژه های واقعیتون راه بندازید. طی چند روز، میتونید بفهمید که ارزش داره با همونا ادامه بدید یا نه. مثلا اگه تو کار فروش مانتوهای ترمه هستید، "مانتوهای ترمه" قطعا تو همه مطالبتون بکار میره. حالا قطعا یه مشتری هم پیدا میشه که بخواد دنبال "مانتوی ترمه سفید" بگرده. میتونید چند هفته ای این ترکیب های مختلف رو توی تبلیغ هاتون امتحان کنید و در عین حال همون کالاها رو به مشتری ها هم عرضه کنید.
برخلاف تصور بیشتر مردم، راه های زیادی هست که میتونید با گوگل ادوردز سئوتونو تقویت کنید. البته شاید همیشه هم بهترین راه (و به صرفه ترین) برای تقویت سئو نباشه، اما بخاطر داده ها و ارقامی که تبلیغات براتون فراهم می کنن، به استفادش می ارزه.

سه‌شنبه 27 مهر 1395

سئو ، کاری غیراخلاقی است؟

اخلاق در سئو
بیشتر شرکت های سئوکار بخاطر یه سری کارهای ظاهری از مشتری ها پول میگیرن و بعد هم به بهونه ادامه دار بودن بهینه سازی موتور جستجو، ماهانه یه چیزی از مشتری ها دریافت می کنن. اما ارزش خدماتی که در مقابل به مشتری ها ارائه میدن اونقدر نیست، و حتی به جز یه گزارش صفحه نتایج جستجو و ترافیک طبیعی، دیگه هیچ توضیحی به مشتری نمیدن که چی کار کردن یا دارن چی کارا می کنن.


البته همون گزارش ها هم قطعا خیلی مهم و مفیدند، اما یه جورایی بیشتر مثل تردستی های اون شرکت میمونن. حتی بعضی از شرکت ها همین گزارش رو هم نمیدن و دیگه شما هیچ کنترلی رو کارهای تبلیغاتیتون ندارید.
تو دارکوب ما اعتقاد داریم که اگه از مشتری بخاطر نتایج حاصل شده ای که ربطی به کارهای ما نداشته، و یا اهداف مورد نظر مشتری رو تأمین نمیکنه پول بگیریم، در واقع کاری غیراخلاقیه.
کل هدف انقلاب بازاریابی دیجیتالی شفافیت برگشت سرمایه بازاریابی بوده، اما متاسفانه تو حوزه جستجوی طبیعی نمیشه دقیق برگشت سرمایه رو مشخص کرد. بیشتر سایت هایی که یه دفعه ترافیک میگیرن، بخاطر تغییر سیاست های گوگل تو انتخاب سایت های بهتر اتفاق میفته. از اون طرف هم بعضی سایت ها همه کارهاشونو رو اصول انجام میدن اما میبینی ترافیکشون بیشتر که نمیشه هیچ، کمتر هم میشه. همینطور، رتبه گرفتن بخاطر یه عبارت جستجو هم همیشه منجر به فروش بیشتر نمیشه.
بیشتر شرکتها فقط میخوان جیب مشتری رو خالی کنن. هیچ زحمتی نکشن و اگه پیروزی نصیبشون شد، تقدیر بشن. اگر هم موفق نشدن حتما مقصر گوگل بوده. تو دارکوب، ما همونقدر میخوایم موفق بشیم که مشتری هامون میخوان. برای همین هم برای سایت هایی که قبلا ساخته شدند، اصلاحات فنی انجام میدیم، و برای سایت هایی که تازه میخواهیم بسازیم، از پایه روی اصول و قواعد درست پیش میریم.

  • سئوی کلاه سفید، ساده و دقیق

از نظر فنی سئوی درون صفحه خیلی مهمه، اما وقتی همه چیز اصولی پیش رفته باشه میشه ازش رد شد. باید هر شش ماه تا یکسال دوباره همه کارهایی که انجام دادید رو بررسی کنید. البته وقتی بروزرسانی یه الگوریتمی منتشر بشه که دیگه وضع فرق میکنه و باید همه چیزو طبق دستورات جدید گوگل دوباره انجام بدید. 
بعد از این کارهایی که برای سئو کردید دیگه باید بدونید چطوری بازاریابی محتوا انجام بدید، یا چطوری اون کارهارو به صورت خودکار انجام بدید. باید این کارها رو با یه برنامه بازاریابی درست و اصولی شروع کنید تا کمتر به بروزرسانی های گوگل وابسته باشید.

  • نظریه ما

به نظر گروه متخصص دارکوب، اجرای صحیح سئو 5 جزء داره:

  • سئوی فنی

این جزء شامل بهینه سازی عنوان و متای شما میشه. باید طوری کارها انجام بشه که روبات گوگل بتونه به سایت بخزه و صفحاتتونو فهرست کنه، هر جا لازمه تگ rel=canonical اجرا کنه و غیره.

  • سئوی درون-سایت

قبل از استراتژی محتوا، سئوی درون-سایت باید انجام بشه که یعنی رسیدگی به محتوای فعلی سایت. مثلا اگه میخواهید برای یه عبارت مشخصی رتبه بگیرید، صفحه مرتبطی تو سایتتون دارید که بهش آدرس بدید؟ برای کارتون فهرست های محلی هم مهمند، تو سطح ملی باید کار کنیم؟ حتی میشه عناصر برون-صفحه مثل نظرات یا فهرست های دایرکتوری رو هم بررسی کرد.

  • پیوندسازی داخلی

دیگه روزهای آسون لینک کلاه سیاه تموم شده. برنامه نویس های ما، آقایان احمد بالوی پور و احسان ادب زاده یه راه و کار شفافی درست کردند که روی تشخیص فرصت های ایجاد پیوندهای داخلی از دامنه های معتبر متمرکزه. این راه و کار میتونه شامل تشخیص اثرگذارها و برقراری ارتباط باهاشون باشه.

  • استراتژی محتوا

سئوی بازاریابی محتوا یه کار ادامه داره. یعنی باید به طور منظم مطلب جدید برای سایتتون بنویسید. درست کردن مطلب برای سایت هم شامل برنامه ریزی، توسعه، مدیریت، تولید و کنترل محتواست. همه این کارها میتونه در قالب وبلاگ نویسی و راه و کارهای اجتماعی و چیزهای دیگه انجام بشه.

  • گزارش دادن

سئو بیشتر شبیه ماراتون میمونه تا دو سرعتی، نتایجش هم تو چند ماه اول مشخص نمیشه. اگه تو دوره های منظم گزارش عملکردتونو بنویسید، میتونید موفقیتتونو ارزیابی کنید و ببینید آیا باید منابع بیشتری برای سئو اختصاص بدید یا مسیرتونو عوض کنید.
تیم ما توی دارکوب همه این اجزا رو برای تک تک پروژه ها اجرا می کنن، برای همین شما در واقع برای کار انجام شده دارید هزینه می کنید. تو هر مرحله شفافیت کامل وجود داره، محدود به قرارداد نیستید و حداکثر انعطاف پذیری رو از طرف ما خواهید دید. اگه سئوکارتون فقط اولین پیشرفت های فنی رو براتون انجام داده و دیگه به طور منظم برای پیشنهادهای پیوندهای داخلی یا محتوا با گروهتون در ارتباط نیست، باید حتما یه بررسی بکنید و ببینید در مقابل اون پرداختی ماهانه دقیقا چه خدماتی دارید میگیرید.

سه‌شنبه 27 مهر 1395

سئو و اشتباهات در آن چیست؟

فایده سایت ساختن چیه اگه کسی نتونه سایتتونو پیدا کنه؟ این روزها دیگه اکثر تاجرها نیاز به داشتن یه سایت رتبه بالا رو احساس کردن. اما از کجا بدونیم سایتمون میتونه جایگاه های اول نتایج جستجو رو از بین سایت های کل جهان بدست بیاره؟ جوابش مشخصه: با بهینه سازی موتور جستجو (سئو).

 

  • با یک سئوی درست و حسابی همه موانع سر راه پیدا شدن سایت را از بین ببرید

اگرچه سئوی سایت یکی از عوامل خیلی مهم موفقیت سایت محسوب میشه، اما ممکنه تو سئو کردن هم اشتباهاتی رخ بده که باعث صدمه و خسارت بشه. تو این مقاله یه خلاصه کوتاه از مهمترین اشتباهات ممکن شرح میدیم تا دیگه موقع سئو کردن سایت شرکتتون حواستون باشه و دچار مشکل نشید.

  • چپاندن کلیدواژه

قبلا معمول بود که برای بهینه سازی سایت، یه سری کلیدواژه هایی که بیشتر از همه سرچ میشدن رو پشت سر هم، همه جای سایت ردیف می کردن، مثلا توی متاتگ ها یا توی محتوای سایت. اما خیلی زود دستشون برای گوگل رو شد و فهمید همین که کلیدواژه ای تو سایت تکرار شده باشه، الزاما اون صفحه رو به منبع خوبی تبدیل نمی کنه. الآن، چپاندن کلیدواژه ها تو یه سایت به عنوان یکی از روش های کلاه سیاه ها محسوب میشه. به عبارت دیگه یعنی دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجو. در نتیجه ممکنه گوگل سایت رو جریمه یا بن کنه.
یه نمونه از چپاندن کلیدواژه ها مثل این متن:
"چپاندن کلیدواژه به ضرر سئو است. چرا چپاندن کلیدواژه برای سئو بد است؟ چون موتورهای جستجو هوشمندند و گول چپاندن کلیدواژه ها رو نمیخورن. در واقع چپاندن کلیدواژه یکی از حقه های قدیمی سئو محسوب میشه که دیگه اثری نداره. اگه میخواهید سئوتون بهتر بشه از چپاندن کلیدواژه ها خودداری کنید".

  • تحقیق نکردن درباره کلیدواژه ها

این روزها خیلی از شرکت های سئو فقط میگن طبیعی بنویسید و نگران کلیدواژه ها نباشید، اما میتونید خیلی بهتر از این از الگوریتم های جستجو به نفع خودتون استفاده کنید. نوشتن مطالب با کیفیت تو سایت، یکی از عوامل خیلی مهمه. قبل از اینکه برای سایتتون مطلب بنویسید، راجع به کلیدواژه هاتون تحقیق کنید و انتخابشون کنید، تا بتونید طبیعی بنویسید.

  • عدم استفاده از کلیدواژه های طولانی

کلیدواژه های طولانی یا عبارت های توصیفی هم میتونن جزء کلیدواژه ها باشن. اتفاقا احتمال اینکه این جور کلیدواژه ها رتبه خوبی بگیرن بیشتره. میدونید چرا؟ چون اینجور کلیدواژه ها، جزئیات عبارت مورد جستجو رو هم تو خودشون دارن. هرچند اینطوری ممکنه کمتر کلیک بگیرید، اما همون مقدار کلیک هایی هستن که دقیقا دنبال مطلبی مثل مال شما میگشتن. اینطوری رتبه سایتتون هم بالاتر میره، چون رقابت تو کلیدواژه های طولانی کمتره و راحتتر میتونید بیایید بالای لیست نتایج جستجو. مثلا دو نفر رو در نظر بگیرید، یکی "خرید موبایل" سرچ می کنه و دومی "خرید موبایل هوشمند دست دو". احتمالا عبارت دوم از طرف خریداری سرچ شده که دقیقا میدونه چی میخواد. احتمال اینکه منجر به خرید بشه هم بیشتره.

  • اضافه نکردن مطالب جدید به سایت

حتی اگه یه سایت عالی با مطالب جذاب و کلیدواژه های بهینه شده و آماده رفع نیازهای کاربرها داشته باشید، باید به اهمیت بروزرسانی منظم محتوای سایت پی برده باشید تا بتونید به طور ایده ال جزء 3 تا سایت اول گوگل قرار بگیرید. اما بدونید که اگه سایتتونو منظم بروز نکنید، موتورهای جستجو هم همیشگی بهتون توجه نمیکنن. هربار که یه مطلب جدید تو سایتتون میذارید، مثل یه چراغ دیده بانی میمونه که روبات های جستجو رو به سمت سایتتون هدایت می کنه. این ربات ها به سایتتون میخزن و سایتتونو فهرست می کنن، در نتیجه شانس بالا رفتن رتبه سایتتون بیشتر میشه. 
نمیدونید چطوری میشه به سایت مطلب جدید اضافه کرد؟ خب میشه مقاله نوشت، صفحه جدید به سایت اضافه کرد، یا چیزهایی برای دانلود گذاشت. اما این بروزرسانی ها باید طبق یه نظم مشخصی باشن و مطالب هم معتبر و به درد بخور باشه تا شانس بالا رفتن رتبه با اون بروزرسانی بیشتر بشه.
هر چند وقت یکبار کافیه؟ معمولا اگه سایتی روزی یکبار یا حداقل هفته ای دو سه بار بروزرسانی کنه، میشه گفت مرتب بروزرسانی می کنه. لازم نیست حتما یه مطلب بلند بالا بنویسید تا بگیم بروزرسانی انجام شده. حتی میشه فقط یه تغییر کوچیک تو سایتتون بدید، اما اگه مقاله عکس دار بذارید علاوه بر اینکه اثرگذارتره، راحت تر هم هست. مقاله های عکس دار بیشتر توجه مخاطبان رو جلب می کنن. اما اینم بدونید که حتی اگه مخاطب ها تو سایتتون یه نظر بذارن هم یه بروزرسانی محسوب میشه.

  • محتوای ضعیف

موتورهای جستجو شروع کردن به اینکه به سایت هایی که مطالبشون کمه، رتبه کمتری تو نتایج جستجو میدن. قبلا باید هر مطلب حول و حوش 300 کلمه میبود، اما الآن برندهای پیشروی جهان و تحلیلگرهای بازاریابی به این نتیجه رسیدند که مطالب طولانی بخاطر اینکه برای خواننده ها مفیدترند، رتبه های بالاتری میگین. بنابراین، باید هدفتون این باشه که مطالب رو برسونید به 1500 کلمه، و صد البته، همراه با بهینه سازی توصیفات متا، تگ های عکس و فرمت های دیگه ای که برای متن انجام میدید.

  • محتوای تکراری

منظور از محتوای تکراری، محتوایی که بیشتر از یه جا توی کل اینترنت اومده باشه. میتونه هم مطلبی باشه که از سایت های دیگه کپی شده، و هم میتونه مطلبی باشه که تو قسمت های دیگه سایت خودتون به خصوص تو صفحات دیگش اومده باشه. برخلاف ایران، دزدی ادبی برای غربی ها خطای خیلی بزرگ و نابخشودنی به حساب میاد، برای همین الگوریتم های جستجو هم طوری مهندسی شدند که سایت های خطاکار رو جریمه می کنن. البته اگه یه قسمت از متن رو از یه منبع دیگه بیارید یا یه تیکه ای از یه جای دیگه نقل قول کنید، با ذکر منبع و لینک دادن اشکالی نداره.
یه اشتباه دیگه ای که بعضیا ندونسته انجام میدن، درمورد نوشتن مطاب مهمان تو سایت های دیگست. میتونید تو این پست ها، از اکثریت مطلب استفاده کنید، اما یادتون باشه که بعضی قسمت ها رو تغییر بدید.

  • پیوندهای خراب

پیوند یا لینک، یعنی قسمت هایی از سایت که مطالبش به صفحه های دیگه ربط داره و شما از اون صفحه رو به اون قسمت از سایت پیوند میدید. اما باید دقت کنید فقط مواقعی لینک بدید که واقعا مطالب دو صفحه بهم مرتبط باشند. اگه این کارو درست انجام بدید، لینک داخلی حساب میشه و سئو انجام دادید. اینطوری چون یه صفحه سایت رو به یه صفحه دیگه پیوند زدید، کاربرها هم بیشتر تو سایتتون میمونن. این کار جزء روال عادی سئوی سایت به حساب میاد، چون وقتی لینک داخلی میدید، موتورهای جستجو به سایتتون میخزند و بخاطر ارتباط قسمت های مختلف سایت بهم و پیوندها، محتواشو با ارزش ارزیابی می کنن.
اما اگه این پیوندهای داخلی خراب باشن و کاربرها یا ربات های سایت با خطای 404 مواجه بشن، محتوا بی ارزش تلقی میشه. صفحات 404 به اعتبار سایتتون لطمه میزنن و وقتی موتور جستجو به سایتتون بخزه و با این وثقه ها روبرو بشه، به سایتتون رتبه کمتری میده و در نتیجه سایتتون تو جایگاه پایین تری قرار میگیره. میتونید با ابزار  web validator tool پیوندهای خراب سایتتونو پیدا کنید.

  •  بک لینکهای کلاه سیاه و نساختن لینک

بک لینک ها، پیوندهایی هستن که از بیرون از سایتتون به سایت شما لینک میدن. وقتی با این لینک ها به سایت خودتون لینک میدید از نظر سئو خیلی اثر داره، اما یه سری برای اینکه رتبه بگیرن، با پول، لینک های بی کیفیت گرفتن و یه سری هم سایت هایی ساختن که لینک میفروختن و چون پر میشد از لینک های جورواجور، به مزرعه لینک معروف شدن. این شد که گوگل تغییراتی تو الگوریتمش داد تا سایت هایی رو که تو خرید یا فروش لینک دخیل هستن جریمه بشن. برای اینکه بتونید بدون جریمه شدن لینک بگیرید، باید دایرکتوری های باکیفیت پیدا کنید و از سایت هایی که کارشون مشابه کسب و کار شماست لینک بگیرید. موتورهای جستجو تو تشخیص لینک های تبلیغاتی خیلی زیرکانه عمل می کنند. با این حال ابزارهای زیادی هم هستن که – هرچند ممکنه وقت گیر باشند – کمک می کنن بتونید بک لینک های با کیلت بگیرید. اما دو نکته رو یادتون باشه: اگه لینک نداشته باشید بهتر از اینه که لینک های بد داشته باشید، و اینکه اول به محتوا توجه کنید، اولویت بعدی رو بذارید رو لینک ها.

  • سئوی درون-صفحه ناتمام

سئوی درون-صفحه یعنی همون چیزهایی که قبلا گفته شد مثل کلیدواژه، محتوای با کیفیت و بروزرسانی های منظم، بعلاوه جنبه های فنی مثل پرکردن توصیفات متا، عنوان و تگ های تصاویر با کلیدواژه مناسب، بعلاوه افزودن کلیدواژه به اولین پاراگراف متن ها. البته مرتبا پیام برندتون هم در طول سایت بیارید.

  • عدم استفاده از شبکه های اجتماعی

این روزها اگه یه تجارتی میخواد اعتبارشو حفظ کنه، باید تو شبکه های اجتماعی حضور داشته باشه. این کار برای شهرت برند، نگهداشتن مشتری ها و طرفدارهای وفادار و اشتراک گذاری مطالب سایت هم خیلی عالیه. وقتی مطالب سایتتونو تو شبکه های اجتماعی به اشتراک میذارید، موتورهای جستجو میبینن مطالبتون تو جاهای دیگه هم پخش شدن، برای همین رتبه سایتتون رو بهتر می کنن.

  • دنبال نکردن یا اندازه نگرفتن میزان پیشرفت

حتما باید در جریان عملکرد سئوتون باشید. برای بررسی میزان تغییرات و در نتیجه تعیین گام های بعدی و رفع نقایص باید از   Google Analytics یا ابزارهای دیگه استفاده کنید. برای بررسی میزان پیشرفتتون از ابزارهای تعیین کننده اهداف تبدیل، بررسی کلیدواژه ها و گزارش های هفتگی استفاده کنید.

  • خدمات سئو و مشاوره از شرکت سئوکار معتبر دارکوب

شاید اولش بهینه سازی موتور جستجو یکم ترسناک باشه، اما مزایاش خیلی بیشتر از هزینه هایی که در صورت سئو نکردن سایت متحمل میشید. اگه اونطوری که میخواهید از سایتتون نتیجه نمیگیرید، یعنی وقتشه که با گروه متخصص دارکوب تماس بگیرید تا در مورد خدمات سئو یه مشاوره داشته باشید. متخصص سئوکار ما خانم مریم عمادی، براتون موثرترین روش ممکن رو برای بهینه سازی موتور جستجو اجرا و خواسته ها و نیازهای کار شما رو توش اعمال می کنن. با دریافت خدمات سئو از متخصصان بازاریابی دیجیتالی و سئوکار دارکوب، سایتتون رو به عرصه رقابتی مدرن وارد کنید.

سه‌شنبه 27 مهر 1395

عوامل رتبه بندی در سئو و تغییرات الگوریتم ها

وانین مسیر: تغییرات الگوریتم ها و عوامل رتبه بندی سئو
تعیین عواملی که باعث رتبه گرفتن سایت های رتبه بالا شدن، میتونه منجر به موفقیت یا شکست سایت بشه. یکی از سوالایی که ما تقریبا هر روز از مشتری هامون میشنویم اینه که گوگل هنوز هم از متاکلیدواژه ها برای سئو استفاده می کنه یا نه و همشون هم بلااستثنا وقتی بهشون میگیم "نه" خیلی تعجب می کنن.


حوالی سال 1378 بود که گوگل یه مقاله داد بیرون و اعلام کرد که دیگه از متاکلیدواژه ها برای رتبه دهی سایت ها استفاده نمی کنه و گفت که در آینده هم این رویه تغییر نخواهد کرد. البته در اصل امکانش هست که بخوان دوباره این روش رو تو داده های بعدیشون امتحان کنن، اما تا الآن که سال 1395 باشه، هنوز هم از متاکلیدواژه ها (تک واژه ها) برای رتبه بندی استفاده نکردن. در واقع هیچ موتور جستجویی این کارو نکرده.

  • نظر یاهو درباره متاکلیدواژه ها چیه؟

موتور جستجوی یاهو اعلام کرده که هنوز تگ های متاکلیدواژه رو فهرست می کنن، اما کمترین اهمیت رتبه بندی رو تو سیستمشون به این تگ ها اختصاص میدن. بهترین کار اینه که همینطور معمولی، کلیدواژه ها رو تو متن محتوای صفحه بکار ببرید. وبلاگ نویس ها و نویسنده های حرفه ای هم با همین روش مطالب جذاب و پرمخاطبشونو مینویسنن. یعنی به جای اینکه الکی فقط کلیدواژه ها رو توی متن بچپونن، نوشته هاشونو به کلیدواژه های سایت ارتباط میدن تا اینطوری نوشته ها جذاب تر باشن و بیشتر مخاطب جذب کنن.
علاوه بر این، یاهو خودش هم گفته که با چپوندن کلیدواژه ها توی متن نمیتونید رتبه بگیرید. درواقع، این روش کمترین اثر رو داره و برعکس، رتبه سایت رو پایین میاره. اگه بخوام خلاصش کنم، موتور جستجوی یاهو، هیچ اهمیت و ارزشی برای تگ های متاکلیدواژه قائل نیست. البته گفته که اگه سایت نتونه از راه های دیگه هیچ رتبه ای بگیره، این تگ های کلیدواژه رو اثر میده اما در هر حال این تگ ها رتبه رو پایین میارن.

  • نظر بینگ درباره متاکلیدواژه ها چیه؟

بینگ هم دقیقا مثل یاهو، اعلام کرده که دیگه از تگ متاکلیدواژه ها برای رتبه بندی استفاده نمی کنه. تگ های کلیدواژه ها فقط بعنوان آخرین راه حل، وقتی دیگه هیچ چیز دیگه ای تو سایت نباشه، استفاده میشن. درواقع مدیران سایت ها باید با استفاده از جملاتی که تو همین صحبت کردن طبیعی استفاده می کنیم، سایتشونو توسعه بدن تا مطالبی که ارائه میدن طبیعی جلوه کنه. به عبارت دیگه اگه بخواهید مصنوعی کلیدواژه ها رو به زور توی متن های سایت جا کنید، بدتر میشه و روی سئوی سایتتون اثر منفی میذاره. دیگه نظریه ای که پشت تگ های کلیدواژه بود تاریخ گذشته است و توی بازار امروز اگه ازشون استفاده کنید باید بگم ریستک بزرگی کردید.

  • مواظب شرکت های کلاهبرداری که مدیران سایت ها رو طعمه قرار میدن باشید

خیلی از مشتری هام میگفتن که شرکت های سئو باهاشون تماس گرفتن و ادعا کردند که رتبشونو با دستکاری کلیدواژه ها و روش های سئوی کلاه سیاه بالا میبرن. خیلی از این شرکت ها قانونی نیستن و میخوام بهتون هشدار بدم که مواظب باشید. مطمئن ترین کار اینه که مستقیم برید سراغ خود گوگل یا یه موتور جستجوی بزرگ و راه حل های خودشونو بخونید. خیلی وقتا وعده هایی که تو تبلیغات ایمیلی و تلفنی و اینور و اونور میخونید ممکنه همش فریب و حقه باشه، مواظب باشید.

  • روش هایی که سایت هایی که رتبه های بالا گرفتند، به کار بردند:

صفحات کاربرپسند هستند و راحت خونده میشن.
عکس های بسیار زیبا و عالی برای فروش بیشتر.
تجربه کاربری روی طراحی و عملکرد سایت تمرکز داره.
سایت های درجه یک به طور مرتب بروز میشن و مرتبا مطالب مرتبط با کارشون رو تو سایت قرار میدن (روش طبیعی).
مطالب وبلاگ باید به شکل طبیعی نوشته شده باشه (کپی و پیست نباشه).
نباید توی یک سایت دو صفحه مشابه با محتوای یکسان وجود داشته باشه.
صفحه نخست سایت باید امکانات خاصی به کاربر ارائه بده که به کاربر کمک کنه و از سردرگمی درش بیاره. مثلا  به کاربر بگید حالا که اومده تو این سایت، چی کار باید بکنه.
نظام فهرست ها باید بروز باشه و صفحات به آسونی مسیریابی بشن.
ممنون که باهامون همراه بودید. دوباره برگردید تا از مطالب جدید سایت دارکوب استفاده کنید.

سه‌شنبه 27 مهر 1395

سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو چیست؟

به عبارت ساده، سئو یا بهینه سازی موتور جستجو یعنی تنظیم سایت، به گونه ای که موتورهای جستجو و کاربرها بتونن به راحتی از مطالبی که تولید کردید استفاده کنند.


طبق نظر متخصصان، سایت های بزرگی که بر اساس استانداردهای کنونی ساخته شدند، مقبولیت و ارزش بیشتری بین کاربرها خواهند داشت. سئو معمولا خیلی سرزنش میشه. علتش هم اینه که خیلی از به اصطلاح متخصص ها سعی داشتند این سیستم رو دور بزنن. بهینه سازی موتور جستجو با زمان پیش میره تا برای کاربرها بهترین تجربه ها رو فراهم کنه. شما چطوری سعی می کنید تجربه خوبی به کاربرهاتون بدید؟ اجازه بدید این سوال رو به 4 تا سوال دیگه بشکونم. اگه این امتحان 4 سواله رو از سایت خودتون بگیرید، میتونید مشکلاتشو پیدا و حل کنید و با بهینه سازی موتور جستجو هم آشناتر میشید.

  • سوال اول: موتورهای جستجو میتونن سایت منو بخونن؟

ابزارهای زیادی هستن میتونن به این سوال جواب بدن. این ابزارها بررسی می کنن که ببینن موتورهای جستجو میتونن به سایت شما بخزن و بخوننش یا نه. به نظر من دو تا از ابزار گوگل بهترینشون هستن. یکی Mobile Friendly test tool و دیگری Page speed insights tool. 
اگه هر چیزی مانع ورود ربات های موتورهای جستجو به سایتتون بشه، اونوقت موتورهای جستجو نمیتونن سایتتونو بخونن و در نتیجه نمیتونن رتبه بندیش کنن. اگه بهتون بگم چند تا سایت هستن که خونده نمیشم، از تعجب شاخ درمیارید. 
چطور بدونم که مانعی تو سایتم هست؟
اگه با یکی از ابزارهای گوگل، سایتتونو اسکن کنید، بهتون میگه که خونده میشه یا نه. اگه خونده میشه یعنی مانعی سر راه سایتتون نیست و میتونید برید سراغ سوال بعدی.
معمولا به چه دلایلی سایت بسته میشه و خونده نمیشه؟

  • فایل robots.txt نمیذاره همه یا بخشی از سایت توسط خزنده خونده بشه.
  • سایت از زبون هایی مثل فلش یا اکشن استریپ استفاده می کنه که موتور جستجو نمیتونه بخونه.
  • سوال دوم: چیزی که موتور جستجو میخونه با اهداف سایت من مطابقت داره؟

خیلی وقت ها سایت هایی ساخته میشه که حتی کلمه ها رو درست و دقیق نمیگن. اتفاقا چیزی که تو سایتتون مینویسید داره خصوصیات محصول یا ایده ای رو میگه که میخواهید براش رتبه بگیرید، پس خیلی مهمه. موتورهای جستجو بخش عظیمی از اینترنت رو میخونن و تک تک صفحاتشو فهرست می کنن. این فهرست اطلاعات کل صفحات رو میگیره و بعد یه الگوریتم صفحات رو به ترتیب اهمیت، ارتباط و محبوبیتشون رتبه بندی می کنه. اگه یادتون بره که بگید سایتتون یه فروشگاه کفش مردانه بوده، اونوقت وقتی کسی برای کفش مردانه سرچ کنه، سایتتون تو صفحه نتایج تو جایگاه خیلی خوبی قرار نمیگیره و زیاد بالا نمیاد.
یادتون نره که موتور جستجو یه ربات پیچیدست، باید خودتون بهش بگید که میخواهید دقیقا برای چه عبارت یا کلمه ای رتبه بگیرید.

  • سوال سوم: سایت های دیگه به من لینک دادند؟

وقتی موتورهای جستجو به سایتتون میخزند تا فهرستش کنن، لینک ها رو از یه سایت به سایت دیگه دنبال می کنن. اگه هیچ راهی (لینکی) به سایت شما نباشه، اونوقت موتور جستجو فکر می کنه سایتتون خیلی هم مهم نبوده. ابزارهایی هستن که میتونن ازشون استفاده کنید و ببینید چند تا لینک از سایت های دیگه به سایت شما وجود داره. دو تا از این ابزارها که من بیشتر از بقیه باهاشون راحتم ابزار Google Webmaster Tools وMajestic SEO هستن. همین الآن دانلودشون کنید و ببینید سایتتون بک لینک داره یا نه. بد نیست سایت رقباتون هم چک کنید تا با سایت خودتون مقایسه کنید.

  • سوال چهارم: سایت من محبوب هست؟

موتورهای جستجو برای تعیین محبوبیت یا اهمیت سایتتون به ترافیک و نشونه های اجتماعیتون نگاه می کنن. مقدار ترافیک و شبکه های اجتماعی که نیاز دارید به حوزه کاریتون بستگی داره. مثلا اگه یه رستوران محبوب باشید باید ترافیک سایتتون ده برابر بیشتر باشه نسبت به وقتی که یه دندونپزشک محبوب هستید. 
دارکوب یه شرکت توسعه و طراحی و سئوی سایته با بیش از 14 سال سابقه فعالیت و کادری مجرب. در صورتی که برای سئو، طراحی و توسعه سایتتون هر مشکلی دارید میتونید با ما تماس بگیرید.

( تعداد کل: 11 )
   1      2      3      >>